مهار آتش‌سوزی مزارع و مراتع شهرستان دنا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مزارع و مراتع منطقه دارشاهی در شهرستان دنا مهار شد.

مهار آتش‌سوزی مزارع و مراتع شهرستان دنا

به گزارش ممتاز نیوز، سعید جاوید بخت افزود: این حادثه که ساعت ۱۴ امروز بر اثر آتش زدن بقایای پسماند مزارع کشاورزی رخ داد به مراتع کشید اما با همکاری امدادگران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و نیروهای ستاد بحران شهرستان دنا ساعتی پیش مهار شد.

وی افزود: کارشناسان منابع طبیعی اکنون در حال پایش منطقه برای پیشگیری از روشن شدن دوباره شعله های آتش در این منطقه هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وسعت این آتش سوزی پس از اطفای کامل حریق اعلام می شود.

جاوید بخت با اشاره به اینکه جنگل و مراتع میراث همگانی هستند تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و شهروندان در مقابل این سرمایه های طبیعی مسوول هستند.

وی عنوان کرد: امسال ۱۰۰ دستگاه دمنده تهیه و بین امدادگران توزیع شد تا با استفاده از آن خسارت های آتش سوزی به حداقل کاهش یابد وبر این اساس مدت زمان اطفای حریق در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با احتساب تجهیزات قبلی اکنون ۲۰۰ دستگاه دمنده در اختیار امدادگران برای اطفای حریق قرار دارد که البته با توجه به گستره جنگل ها و مراتع نیاز است شمار این تجهیزات افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

انتهای پیام/


حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.