مهار رشد تومور سرطان پروستات با چای سبز

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

چای سبز با کاهش التهابات می‌تواند از پیشرفت رشد تومور سرطان پرسوتات جلوگیری کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه ساینس دیلی محققان دانشگاه کالیفرنیا با تجویز روزانه ۶ فنجان چای سبز به طور تصادفی روی گروهی از تعداد ۶۷ مورد مبتلا به سرطان پروستات که برای انجام عمل پروستاکتومی برنامه‌ریزی شده بودند، به مدت ۸-۳ هفتهه بسته به زمان عمل جراحی، دریافتند که نوشیدن ۶ فنجان چای سبز در روز می‌تواند نشانگرهای زیستی در بافت پروستات را در این بیماری تحت تأثیر قرار دهد.

نتایج حاصل از این گزارش با مشاهده نمونه خون و ادرار افراد تحت درمان قبل و بعد از مصرف چای سبز افزود که غلظت سرم آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA)‌ در پایان مطالعه در مقایسه با سطوح پایه آن در مردانی که چای سبز مصرف کردند کاهش یافت و علاوه بر آن میزان بیان پروتئین بافت پروستات در گروه مورد مطالعه کمتر از گروه شاهد بوده است.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه با رنگ‌آمیزی ایمونوهیستوشیمی نشان داد که فاکتور هسته‌ای کاپا B‌ که نشانگر التهاب است و همچنین نشانگر ادرار از آسیب اکسیداتیو DNA‌ به طور قابل توجهی در مردان مصرف کننده چای سبز در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت.

براساس این گزارش محققان افزودند: این تحقیق دیدگاه جدیدی را از مکانیسم عمل مصرف چای سبز علیه فرآیندهای التهابی که با رشد سرطان مرتبط است بیان کرده و آن را عاملی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌داند.

شایان ذکر است محققان به دنبال ارزیابی ارتباط چای سبز و کاهش بروز سرطان پروستات برای ارتقای فعالیت خود اکنون در حال بررسی امکان ترکیب چای سبز با سایر محصولات طبیعی و آزمایش آن در مطالعات حیوانی هستند. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.