مهار قیمت مسکن با اخذ مالیات

۲۱ام بهمن ،

به گزارش نوساز، مجید جلیل‌سرقلعه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه افزایش خانه‌های خالی خود مزید بر سبب گرانی مسکن است افزود: اخذ مالیات از این خانه ها می‌تواند راهگشای قیمت‌های نجومی مسکن باشد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ایجاد بانک اطلاعات مسکن نیز می‌تواند سببات کوتاه شدن دست دلالان را فراهم کند تصریح کرد: دولت باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب از بسیار شدن خانه‌های بدون‌ سکنه که سببات افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کند جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند منبع درآمدی برای دولت باشد گفت: این اقدام دولت می‌تواند مهار‌کننده قیمت سرسام‌آور مسکن باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری افزایش وام ساخت مسکن افزود: در صورتی که این وام‌ها در ساخت مسکن هزینه شود می‌توان کاهش قیمت‌ خانه را شاهد بود.

وی ادامه داد: اگر وام مسکن در بحث خرید و فروش آن استفاده شود باز هم افزایش قیمت‌ها و تورم را شاهد خواهیم بود و این در حالی است که وارد شدن تسهیلات بانکی در ساخت و ساز مسکن علاوه بر کاهش تورم ایجاد اشتغال را نیز سبب می گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر خرید و فروش‌ها کنترل شود بازار مسکن به پرواز قیمت‌ها دچار نخواهد شد تصریح کرد: تا زمانی که کنترل‌ها دچار ضعف است تورم در بحث مسکن وجود خواهد داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس با تأکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی و بدون سکنه باید با جدیت از سوی دولت و مسئولان دنبال شود گفت: مسکن بدون سکنه یکی از عوامل تشدید قیمت‌ها در بازار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در صورتی که بانک اطلاعاتی در خصوص مسکن راه‌اندازی شود می توان به آمار دقیق خانه های خالی در سطح شهر و همچنین دلالان بازار مسکن واقف شده و از افزایش بی رویه قیمت خانه جلوگیری کرد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.