مهدوی‌کیا: امیدوارم مشکل کریمی حل شود/ قرار گرفتن در تیم قرن هامبورگ افتخار بزرگی است/ کاش هواداران پرسپولیس بودند و این برد را می‌دیدند / اخبار ورزشی

به گزارش خبرآنلاین؛ دیشب پس از مسابقه پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان، مهدی مهدوی‌کیا که گل ۳ امتیازی قرمزها را زده بود به فرودگاه رفت تا با پرواز به آلمان، در جشن ۱۲۵ سالگی هامبورگ شرکت کند. ساعت یک بامداد، مهدی در فرودگاه بود که با او تماس گرفتیم تا در مورد سفر به آلمان و مسابقه با آلومینیوم صحبت کنیم.

*نظرت در مورد این‌که به جشن ۱۲۵ سالگی باشگاه هامبورگ دعوت شده‌ای چیست؟

این افتخار بسیار بزرگی است که من را به جشن ۱۲۵ سالگی هامبورگ دعوت کرده‌اند و هنوز به یادم هستند. در تیم منتخب قرن هامبورگ قرار گرفته‌ام که این هم بسیار باارزش است. هامبورگ یک باشگاه بزرگ است که قرار گرفتن در تیم منتخب آن بسیار خوشحالم کرد. من هم به آلمان می‌روم تا در این مراسم حضور پیدا کنم.

*فکر می‌کنی در تاریخ باشگاه هامبورگ بازیکنان بزرگ‌تر از تو هم بوده‌اند که بتوانند در تیم منتخب آن قرار بگیرند؟

شما فکر کنید پرسپولیس بخواهد تیم منتخب خود را تشکیل دهد. ببینید چقدر بازیکن بزرگ در تاریخ این باشگاه هستند و انتخاب از میان آن‌ها سخت می‌شود. هامبورگ هم همیشه یکی از تیم‌های مدعیان و مطرح آلمان است. بازیکنان بزرگی در هامبورگ بازی کرده‌اند که عضو تیم ملی آلمان و بوندسلیگا بوده‌اند. این‌که بین ۴ هافبک آن‌ها هستم خیلی برایم مهم است. این انتخاب را روزنامه‌نگاران و هواداران هامبورگ انجام داده‌اند. خوشحالم که در کنار توماس دال، ماگات، مانیکال و فان‌درفارت قرار گرفته‌ام. قطعا هافبک‌های بسیارر بزرگی در تاریخ این باشگاه بوده‌اند که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند. اما روزنامه‌نگاران و خبرنگاران من را انتخاب کرده‌اند که این جای خوشحالی دارد. شنبه شب در باشگاه هامبورگ این جشن برگزار می‌شود.

*مانوئل با رفتن تو به آلمان موافقت کرد؟

ایشان مشکلی نداشت. تبریک گفت. گفت می‌توانی بروی. من هم فقط دو جلسه از تمرین تیم را از دست می‌دهم. یکشنبه شب با پرواز برمی‌گرم و دوشنبه می‌روم تمرین پرسپولیس. در آلمان هم که هستم تمرین سبکی انجام می‌دهم.

*سری قبل که به هامبورگ رفتی صحبت از این بود که مربی تیم‌های پایه این باشگاه بشوی.

برای من خوشحال کننده است که چند سال است از این باشگاه جدا شده‌ام اما هنوز ارتباط خوبی بین من و باشگاه و هواداران برقرار است. چند وقت قبل برای بازی منتخب هامبورگ و ستارگان جهان دعوت شدم که بازی کردم. خوشحالم که شنبه شب دوباره می‌توانم هواداران هامبورگ را ببینم. لطف آن‌ها همیشه شامل حال من بوده. من ۸ سال آنجا بودم و زحمتی که کشیدم و عملکردی که داشتم هنوز فراموش نشده. این خیلی ارزشمند است. در مورد مربیگری تیم‌های پایه هم صحبت کوچک و مختصری بود و از من پرسیدند دوست داری مربی تیم‌های پایه هامبورگ شوی که من گفتم دوست دارم این اتفاق بیفتد. البته این بحث آینده بود نه الان.

*نظرت در مورد بازی پرسپولیس – آلومینیوم چیست؟

مهم بود که بعد از ۸ هفته ببریم و پرسپولیس از این حالت خارج شود. ما این برد را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم این شروعی باشد برای بردهای بعدی. پرسپولیس و هوادارانش روزهای سختی را سپری کردند. این موضوع در حرف راحت است اما هواداران واقعا عذاب کشیدند. اگر هواداران به آرامش تیم کمک کنند می‌توانیم از این شرایط خارج شویم. آن‌ها نقش مهمی دارند در این شرایط. خودشان می‌دانند چه کمک بزرگی می‌توانند به تیم بکنند. ما در این بازی موقعیت گل زیادی داشتیم. ۶-۷ موقعیت را از دست دادیم. یک برد مقتدرانه‌تری می‌توانستیم داشته باشیم. ولی این هم شروع خوبی بود. تیم خوب بازی کرد که امیدوارکننده است.

*شما بعد از ۱۴ سال و ۲ هفته برای پرسپولیس گل زدی.

جدی؟

*بله. آمار این را نشان می‌دهد.

۱۴ سال قبل از پرسپولیس جدا شدم. مدت‌ها در این تیم نبودم. فصل قبل هم زیاد از من استفاده نشد. ولی سعی کردم موثر باشم. در دربی و بازی با سپاهان هم سعی کردم موثر باشم. خوشحالم که توانستم گل بزنم. خوشحال می‌شدم اگر هواداران پرسپولیس بودند. هفته‌هایی که باختیم آن‌ها عذاب کشیدند. کاش آن‌ها در بازی با آلومینیوم در ورزشگاه بودند. خوشحالم که این گل سه امتیازی را زدم.

*آن ضربه را به قصد گل زدی؟

ما در تمرینات روی ضربات ایستگاهی مختلف کار می‌کنیم. روی تیر یک یا تیر دو. روی تیر یک اگر بازیکن توپ را قطع کرد که می‌تواند از آن استفاده کند. اگر هم توپ قطع نشد که می‌رود سمت دروازه. خوشحالم که توپ وارد دروازه شد. دروازه بان نتوانست واکنش کاملی داشته باشد. هرچند که در بقیه بازی گلر آن‌ها چند موقعیت و تک به تک را از پرسپولیس گرفت و این شانس را برای تیمش نگه داشت که گل مساوی را بزند.

*پرسپولیس برای این مسابقه تغییر سیستم داشت؟

بله. آقای مانوئل ترجیح دادند که با ۴ دفاع بازی کنیم. روند تیم هم بهتر شد. خط دفاعی منسجم‌تر بود. در کار حمله هم خوب بودیم.

*نظرت در مورد کنار گذاشته شدن علی کریمی چیست؟

اتفاقی است و کار گره خورده. امیدوارم این مشکل حل شود.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.