مهران مدیری سکوتش را شکست

مجله اینترنتی برترین ها

تماشا: «دلم می خواهد به تلویزیون برگردم». عجب اعتراف سختی. چه کسی فکرش را می کرد مهران مدیری، سوپراستار، طنز سینما و تلویزیون بعد از همه ماجراهایی که سر «قهوه تلخ» پیش آمد و رو آوردن به تجربیات متفاوت در بازیگری مثل فیلم «پل چوبی» و قسمت جدید سریال «قلب یخی» برای شبکه نمایش خانگی داشته حالا باز هم دلتنگ و نیازمند تلویزیون شده باشد و با آن ظاهر مغرور و وسواس در اینکه با رسانه ها گفت و گو نکند، سر از رادیو درآورد و بگوید: «دلم می خواهد به تلویزیون برگردم».

او جمعه شب مهمان برنامه زنده رادیو تابستانه با اجرای منصور ضابطیان شد. موضوع این برنامه تکه کلام بود. مدیری در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از تکه کلام هایی که وارد جامعه کرده اید دارید، گفت: «نه. واقعا هیچ وقت به این موضوع جدی نگاه نکرده ام. برخی از این واژه ها کار نویسنده های ماست. بعضی ها هم توسط خود من یا یک بازیگر ترویج شده است.»

مرد هزار چهره تلویزیون که بارها در آثاری چون «نقطه چین»، «پاورچین» و «شب های برره» خالق و مروج تکه کلام های جدیدی چون «پاچه خاری» بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا فشارها اینقدر زیاد بوده که شما از یک واژه یا تکه کلام صرف نظر کنید؟ تصریح کرد: «این اتفاق شامل چیزهای دیگری می شود، اما برای عبارت یا واژه خاصی این اتفاق نیفتاده است.»

کارگردان جنگ به یاد ماندنی «ساعت خوش» در پاسخ به این سوال که چه عبارتی بیشتر در بین مردم جا افتاد، گفت: «من هنوز هم می شنوم که مردم از عبارت پاچه خاری استفاده می کنند. این کلمه اختراع پیمان قاسم خانی بود. او اولین بار این کلمه را در یکی از فیلمنامه هایش برای من نوشت.» او درباره اینکه چرا برخی واژه ها در سریال های دیگر در بین مردم گل نمی کند و جا نمی افتد، نیز توضیح داد: «یکی از دلایلش این است که عامدانه است.

وقتی شما اصرار داشته باشید کلمه ای را جا بیندازید، این اتفاق نمی افتد. خیلی ها در سریال های دیگر نشستند به تقلید از کارهای من کلمه ساختند واستفاده کردند ولی واژه هایشان تکه کلام نشد چون این اتفاق باید خود به خود بیفتد و واژه ها در دل کار برود. ما هم از قبل فکر نکردیم که یک واژه هایی را بسازیم که جا بیفتد. پیمان قاسم خانی بدون قصد یک چیزهایی نوشته و نمی خواسته کلمه ای را جا بیندازد. در واقع این کلمات جزو دیالوگ های ما بوده است.»

او با یادآوری اینکه زبان برره ای اولین بار در پاورچین شکل گرفت، گفت: «اولین بار محراب و پیمان قاسم خانی به صورت اتفاقی از این زبان استفاده کردند. بعد دیگر نویسنده هایمان مثل سروش صحت و امیر مهدی ژوله هم کمک کردند. ما در یکی از سکانس ها مجبور بودیم جور دیگری حرف بزنیم که نتیجه اش این شد. به تدریج کاملش کردیم و دیدیم که تبدیل به یک زبان شد. یعنی وقتی قرار شد بازیگران آن را اجرا کنند نشستیم و تمام کلماتش را نوشتیم.»

اما بالاخره لحظه ای رسید که مدیری به دلتنگی اش برای تلویزیون اعتراف کرد و سربسته اعلام کرد کار بعدی اش پس از «قهوه تلخ» برای تلویزیون خواهد بود. مدیری در پاسخ به این سوال که شنوندگان دلشان برای شما تنگ شده و می پرسند کی به تلویزیون برمی گردید، اظهار داشت: «من خودم خیلی دلم می خواهد هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. امیدوارم در اوایل سال ۹۲ یا اواسط آن، کاری را برای تلویزیون انجام بدهم.»

این کارگردان درباره ادامه تولید و توزیع سریال «قهوه تلخ» در شبکه نمایش خانگی گفت: «فعلا می دانم تا سی دی شماره ۳۴ بیرون آمده و بقیه اش را خبر ندارم ولی «قهوه تلخ» ادامه پیدا نمی کند.»

در این برنامه صبحگاهی با هنرمندان و مجریانی چون شقایق دهقان، جواد رضویان و بهرام شفیع با موضوع تکه کلام صحبت شد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.