«مهرجویی مردی تاثیرگذار در سپهر ایران بود»

اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن منتقدان و نویسندگان و پژوهشگران تئاتر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، قتل دردناک داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفتند و خواستار روشن شدن ابعاد این فاجعه شدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در فقدان داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران و وحیده محمدی‌فر فیلمنامه‌نویس پیام تسلیت داد.

به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی، در متن پیام تسلیت کاظم نظری آمده است:

«بسمه‌تعالی

خبر تلخ آسمانی شدن هنرمند فقید سینما، زنده‌نام داریوش مهرجویی و همسرش، مثل سیلابی از سرشک، خاطر تمامی همگنان و آشنایان و مردم ایران را غرق ِدر اندوه و تأسف کرد.
حضور استوار و ارزشمند و هنرمندانه او در عرصه‌ هنرهای روح‌نواز تئاتر و سینمای ایران در قلب مردم این دیار ماندگار شد؛ زنده‌یاد مهرجویی مردی تأثیرگذار در سپهر هنر ایران بود که با ساخت فیلم سترگ «گاو» باعث شد امام راحل (ره) در باب اثرش بگوید «ما نمی‌گوییم سینما اساساً بد است. نظیر فیلم «گاو» می‌تواند فیلمِ فرهنگی و آموزنده‌ای باشد و فکر و روح بیننده را تعالی دهد.»
هر چه بود؛ زیستی سراسر روشنایی و شکوه و مانا بود لحظه‌لحظه‌ عمر گرامی این عزیز سفر کرده. با تمام ایمان و اخلاص، آرامش و آمرزش الهی را برای روح بلند او و همسرش، امید می‌برم و تسلای خاطر ِخاندان شریف و خانواده‌گرامی ایشان و همکاران و شاگردان پرشمارش را از درگاه منیع خداوندی، مسئلت می‌نمایم.»
داریوش مهرجویی علاوه‌بر سینما در تئاتر نیز فعالیت داشته است و نمایش‌های «غرب واقعی» (سال ) و «درس» (سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۸) را روی صحنه برده است.

همچنین انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر نیز در پی قتل دلخراش فیلمساز شاخص سینمای ایران، داریوش مهرجویی و همسر گرانقدرش، وحیده محمدی‌فر، بیانیه‌ای را منتشر کردند و از این اتفاق اظهار تاسف کردند.

انتهای پیام

Source link

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.