مهلت ثبت تقاضای دانشگاه ها برای جذب عضو هیات علمی تا ۱۰ شهریور تمدید شد

‘محمدرضا مردانی’ روز سه شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مهلت ثبت تقاضای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در فراخوان جذب هیات علمی نوبت شهریورماه ۹۱ تا ۳۰ مردادماه تعیین شده بود اما به دلیل اینکه برخی دانشگاه ها در این مهلت نتوانسته بودند مجوزهای لازم برای جذب هیات علمی را از معاونت آموزشی وزارت علوم دریافت کنند این مهلت تا پایان روز ۱۰ شهریورماه تمدید شد.

وی آمار نیازهای درج شده از سوی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و دستگاه های اجرایی کشور در فراخوان جذب نوبت شهریورماه ۹۱ تا امروز را حدود ۱۳ هزار رشته گرایش محل عنوان کرد و گفت: این اعلام نیازها از طرف ۲۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، ۷۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و ۱۱۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی در سامانه اینترنتی جذب به ثبت رسیده است.

مردانی افزود: از مجموع اعلام نیازهای صورت گرفته در فراخوان جذب نوبت شهریورماه امسال، ۹ هزار و ۵۰۰ تقاضا متعلق به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی است که برای جذب عضو هیات علمی در ۵۰۰ رشته گرایش محل صورت گرفته است.

به گفته وی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نیز برای جذب عضو هیات علمی در دو هزار و ۵۰۰ رشته گرایش محل و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی نیز برای جذب در هزار رشته گرایش محل متقاضی شده اند.

رییس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: از میان نیازهای اعلام شده از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، حدود سه هزار مورد مربوط به تقاضای بورس، هفت هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به جذب فارغ التحصیلان دکتری تخصصی، ۸۰۰ مورد مربوط به جذب فارغ التحصیلانی با مدرک کارشناسی ارشد، هزار و ۲۰۰ تقاضا مربوط به طرح سربازی برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی و ۳۰۰ نیاز نیز مربوط به طرح سربازی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه ملاک مرکز جذب اعضای هیات علمی در ثبت نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مجوزهای صادره برای دانشگاه ها از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم است، تصریح کرد: آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در آمار نیازهای آنها به هیات علمی به مرکز جذب، مغایرتی با سهمیه هایی که از سوی معاونت آموزشی به این مرکز جذب اعلام می شود وجود داشته باشد باید دقت کنند که فهرست نیازهای ٱنها براساس مجوزهایی صادر شده از سوی معاونت آموزشی وزارتخانه، اصلاح خواهد شد.

مردانی زمان ثبت تقاضای داوطلبان عضویت هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور را ۲۰ شهریورماه اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد در مهلت تمدید شده، دانشگاه ها نیازهای بیشتری را در سامانه اینترنتی جذب بارگذاری کنند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۶۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.