مهمانپرست:دیپلمات ایرانی متخلف در برزیل فراخوانده شد

خبرگزاری آریا-سخنگوی وزارت امور خارجه از فراخواندن دیپلمات ایرانی متخلف در برزیل به کشور و برخورد جدی با وی براساس قوانین انضباطی وزارت خارجه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در  نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه، خبرنگاری درباره اتفاقاتی که اخیراً در برزیل افتاده پرسید و گفت: اخیراً در برزیل اتهاماتی به دیپلمات ما وارد شده و سفارت ایران در آن کشور اعلام کرده سوءتفاهم فرهنگی بوده است. نظر شما در این باره چیست؟
مهمانپرست در پاسخ گفت:درخصوص آنچه درباره کارشناس سفارت ما در برزیل مطرح شد باید توضیحی به ملت عزیز بدهیم ؛ اولاً دستگاه سیاست خارجی درباره مسائل انضباطی کارکنان خود بسیار جدی و حساس است و هر موضوعی که در این باره اتفاق بیفتد پیگیری جدی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اصل حضور این فرد در استخری مختلط به هیچ وجه مورد قبول ما نیست و تخلف انضباطی محسوب می شود از همین رو  بلافاصله این فرد به کشور فراخوانده شد و پرونده اش در دست بررسی و رسیدگی است که براساس قوانین انضباطی وزارت خارجه رسیدگی خواهد شد.
مهمانپرست گفت: نکته دیگر نوع فضا سازی رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی است که سوابق این گونه رسانه ها نشان می دهد آنها اهداف سیاسی خاصی را  پیگیری می کنند تا فضای روابط کشور ما را با دیگر کشورها تخریب کنند .
وی افزود: آنها از دامن زدن به موضوعات مختلف ابایی ندارند بنابراین هوشیاری جدی لازم است تا با این فضاسازی مقابله شود ضمن اینکه این مسئله به هیچ وجه توجیه کننده تخلف انضباطی کارکنان ما و یا هر کدام از مأموران دستگاه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیست .
وی تصریح کرد: با هر تخلفی برخورد مناسب با آن تخلف خواهد شد.

لغو تحریم ها، گامی مثبت برای ادامه گفتگوها با ۱+۵
در نشست خبری امروز همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت،لغو تحریم ها ضد ایران می تواند گامی مثبت در مسیر درست برای ادامه همکاری ها و گفت و گوهای بعدی باشد.
«رامین مهمان پرست» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز(سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره احتمال لغو برخی از تحریم های ضد ایران پیش از نشست با گروه پنج به علاوه یک در بغداد افزود،اگر کشورهای غربی و اروپایی برای لغو این تحریم های غیرقانونی تصمیم بگیرند نشان دهنده این است که در مسیر درستی گام برمی دارند .
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، لغو برخی از تحریم های ضد ایران نشان دهنده این است که کشورهای غربی می خواهند درصدد رفع اقدامات غیرقانونی و غیرمنطقی خود ضد ملت ایران باشند.
مهمان پرست درباره سفر «نوری مالکی» نخست وزیر عراق به تهران نیز گفت،سفر نوری مالکی به ایران مؤثر و مهم ارزیابی می شود و گفت و گوهای سازنده ای در باره مسائل دو جانبه و تحولات منطقه و موضوعات بین المللی در دستور مذاکرات قرار داشت.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه زمینه های مشترک همکاری و مشترکات اقتصادی و فرهنگی ایران با عراق فراوان است، افزود،حجم روابط تجاری میان دو کشور در سال ۲۰۱۱به رقم حدود ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و پیش بینی می شود این رقم امسال به ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
دستیار ویژه وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد،جایگاه کشور عراق به سمت اقتدار واقعی پیش می رود و هر قدر کشور و ملت عراق از اقتدار بالاتری برخوردار باشند در سایه این همکاریها در منطقه می توان شاهد ثبات و امنیت بیشتری بود.
مهمان پرست درباره درباره سفر وزیر امور خارجه ایران به تونس هم گفت،این سفر به همکاریهای بیشتر و گسترش روابط دو جانبه در زمینه های مختلف خواهد انجامید و امضای سندهای همکاری در زمینه های مختلف و رایزنی و مشورت درباره موضوعات مختلف منطقه ای در دستور کار وزیر امور خارجه ایران قرار دارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز گفت، رای مردم این کشور به رقیب «نیکلا سارکوزی» در مرحله اول انتخابات نشانه اعتراض مردم این کشور به سیاست‌های دولت فعلی است.
مهمان پرست با بیان اینکه مردم هر کشور بهترین قضاوت را درباره سیاست‌های دولت خود دارند،تصریح کرد،آنچه مشخص است نتایج دور اول انتخابات فرانسه نشان می دهد که سیاست‌های فعلی این کشور با اقبال مردم روبرو نشده است.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد،نتایج دور اول انتخابات فرانسه نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت سارکوزی حداقل در بخش خاورمیانه از جمله ایران غلط بوده است و نتیجه آن به ضرر مردم فرانسه شد.
مهمان پرست درباره اظهارات اخیر مقامات عربستان و تبلیغاتی که ضد ایران انجام می دهند نیز توصیه کرد، مقامات کشورهای منطقه باید با هوشیاری مراقب اقدامات و اظهارات خود باشند .
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد،با توجه به وضعیت حساس منطقه و همکاریهای جمعی منطقه ای و ایجاد ثبات امنیت با کمک کشورهای منطقه بعد از موج بیداری اسلامی، رژیم صهیونیستی در شرایط سختی قرار گرفته که موج نفرت ملتها را ضد سیاستهای خود احساس می کند،بنابراین به دنبال ترفندهایی است تا اتش اختلاف و فتنه بین کشورهای منطقه شعله ور شود.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.