مهمان‌پرست: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است

۶ م دیماه ،

DSC_7000.jpg

سخنگوی وزارت خارجه ضمن بی‌پایه و مردود دانستن ادعاها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست ۳۳ سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت: انتقال مسوولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه به خارج، نوعی فرار از واقعیت‌های موجود است و انتساب این مشکلات به خارج و یا روش‌های سرکوبگرانه، شیوه صحیحی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رامین مهمان‌پرست همچنین با تاکید بر اینکه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است، گفت: تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر واقعیت‌های موجود ندارد.

وی با اظهار تعجب از اظهارات امیر کویت در خصوص فلات قاره دو کشور گفت: مذاکرات فلات قاره دو کشور از سوی طرف کویتی قطع شد و درصورتیکه کویت تمایل جدی برای انجام گفت‌وگوها پیرامون ترسیم حدود دریایی نشان دهد جمهوری اسلامی ایران همچون قبل آماده گفت‌وگو می‌باشد.

مهمان‌پرست در ادامه مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه بعضی کشورهای منطقه با اظهارات غیر مسوولانه در جهت ایجاد تنش و بحران‌آفرینی در منطقه حرکت می‌کنند.

وی افزود: نیروگاه بوشهر از بالاترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود بارها از کشورهای منطقه برای بازدید از این نیروگاه دعوت به عمل آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات وزرای خارجه عربستان سعودی و بحرین خاطرنشان ساخت: اظهارات وزیر خارجه عربستان از دقت لازم برخوردار نبوده و اظهارنظرهای وزیر خارجه بحرین نیز فاقد ارزش هرگونه پاسخی می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.