مهمان صخره​ها و مترسکی که عاشق زاغ می​شود

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/6-2-1391/IMAGE634709604814500962.jpg

/Images/News/Larg_Pic/6-2-1391/IMAGE634709607026272847.jpg

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین کتاب یک شاعر جوان در قالب نوخسروانی با نام «مترسک عاشق چشمان زاغ است» از سوی انتشارات سوره مهر به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد. قالب نوخسروانی قدمتی ۱۳۰۰ ساله دارد که بعد از انقلاب اسلامی توسط اخوان ثالث احیا شد. به عبارتی بعد از انقلاب مرحوم اخوان ثالث این قالب شعری را که ریشه در قبل از اسلام داشت احیا کرد و در کتاب «بدعت‌ها و بدایع نیما یوشیج» فصلی را به این قالب و توضیح، قدمت، منابع و شعرهای این قالب اختصاص داد.

مجموعه «مترسک عاشق چشمان زاغ است» اولین مجموعه‌ای است که بعد از انقلاب در این قالب شعری منتشر می‌شود چرا که تنها اخوان ثالث از این قالب حدود ۱۲ قطعه در آثارش دارد. 

علیرضا رجبعلی‌زاده درباره موضوع اشعار این مجموعه می گوید: موضوعات مختلف و متفاوتی در اشعار مطرح شده‌اند که البته بیشتر حالت طرح‌واره دارند. البته چون به نوخسروانی تاکنون کمتر پرداخته شده، شاید خیلی شناخته شده نباشد. منتها این کتاب می‌تواند معرفی خوبی برای خودش باشد. ضمن اینکه در همه قالب‌ها شعر ارائه شده است. هم عروض و هم نیمایی. در این مجموعه حدود ۱۷۰ قطعه شعر نوخسروانی با مضامین مختلف طبیعت، عاشقانه، اجتماعی و غنایی و … آمده است.

 

به گزارش خبر، همچنین «مهمان صخره ها» روایت خواندنی زندگی و خاطرات خلبان محمد غلامحسینی و سقوط هواپیمای وی در منطقه کردستان که راحله صبوری آن را گردآوری و تدوین کرده در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. آنطور که پایگاه خبری سوره مهر نوشته، چاپ سوم این کتاب که اولین کتاب از مجموعه خاطرات خلبانان جنگ است، روانه بازار نشر شده است. غلامحسینی در عملیات «والفجر ۲» وظیفه حفاظت از پوشش هوایی کرمانشاه را برعهده داشته، که در اواسط این عملیات در آسمان با چند جنگنده عراقی درگیر و طی یک تعقیب و گریز مجبور می شود به سمت کردستان و مرز آذربایجان غربی برود که درنهایت در این درگیری هواپیمای وی مورد اصابت موشک قرار می‌گیرد. خلبان غلامحسینی که به شدت مجروح و مجبور به ایجکت (فرود اضطراری) شده، ناخواسته وارد حوزه استحفاظی حزب دموکرات کردستان می شود و توسط این گروه به اسارت در می ‌آید.

راحله صبوری با بیان اینکه روایت کتاب به صورت اول شخص آمده در مورد جذابیت های این کتاب افزود: این کتاب جذابیت های خاصی دارد، نفس بیان خاطرات و زندگی یک خلبان به اندازه کافی برای مخاطب جذابیت دارد و صحنه های تعقیب و گریز و زد و خورد در آسمان و فراز و نشیب ها و مشکلاتی که خلبان جنگی دارد به جذابیت بیشتر این کتاب کمک کرده است.

کتاب «مهمان صخره‌ها» اولین اثر از مجموعه ۱۰ جلدی خاطرات خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که توسط سوره مهر به چاپ سوم ‌رسیده‌ است.

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتابها(درصورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.