مهمترین علل طلاق در کشور

جامعه

بنابر اعلام رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی، مسائل «جنسی» و «اقتصادی» و «مداخلات» مهم‌ترین دلایل مطرح شده از سوی زوج‌های جوان متقاضی طلاق در مراکز مداخله به منظور کاهش طلاق، سازمان بهزیستی است.

نظم‌ده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد افراد متقاضی طلاق، زوج‌های جوانی هستند که کمتر از ۱۰ سال از زندگی مشترک آنها می‌گذرد، از کاهش تقاضای طلاق در چند سال اخیر خبر داد.

وی افزود: دلایلی که از سوی متقاضیان مطرح می‌شود، توسط کارشناسان سازمان بهزیستی بررسی و مشخص شده است که مهم‌ترین دلیل کارشناسی برای طلاق این زوج‌ها، فقدان آموزش لازم مراحل مختلف زندگی و تحکیم خانواده است.

رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: این آموزش‌ها نه تنها پیش از ازدواج ضروری است بلکه پس از آغاز زندگی مشترک باید ادامه یابد چرا که مهارت‌های زندگی مشترک و نیازهای زوج‌ها در دوره جوانی با دوره میانسالی و پیری متفاوت است و هر دوره مولفه‌ها و مهارت‌های خاص خود را دارد.

نظم‌ده در ادامه بر خلاءهای آموزشی در بروز طلاق در خانواده‌های ایرانی، تاکید کرد و به ایسنا گفت: ضروری است آموزش مهارت‌های خانواده گسترش یابد.

وی افزود: در برخی مواقع تغییرات زمانی نیز در بروز اختلاف در خانواده‌ها تاثیرگذار است، چرا که در زمان‌های مختلف، چارچوب‌های افراد تغییر می‌کند و زوج‌ها باید این اتفاق را بپذیرند.

رییس مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی جوامع مختلف دانست و گفت: سازمان بهزیستی بر اساس وظایف ذاتی خود فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری از طلاق عنوان کرده که این فعالیت‌ها تا ۴۰ درصد در کاهش بروز طلاق در جامعه موثر بوده است.

نظم‌ده افزود: کارشناسان سازمان بهزیستی تحمل‌پذیری را به متقاضیان طلاق آموزش داده و بدین‌ترتیب فشار ناشی از مشکلات را کاهش و به حداقل برسانند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.