مهمترین عناوین خبری سرویس سیاسی روز سه‌شنبه باشگاه خبرنگاران

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با علمای قم، افتتاح اولین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در کشور، تعیین زمان مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ و بیانیه ستاد حقوق بشر در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار از مهمترین عناوین خبری امروز(سه‌شنبه) سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری امروز(سه‌شنبه) به این شرح است:

** کاهش مشکلات کشور به میزان تلاش مسئولین بستگی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از تلاش نمایندگان مجلس نهم در جهت احقاق حقوق مردم، کاهش مشکلات موجود جامعه را منوط به تلاش هر چه بیشتر مسئولین دانست.

** هشدار دستگاه دیپلماسی به کشورهای عربی به حضور بیگانگان در خلیج فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حمله ناو آمریکایی به یک قایق ماهیگیری در خلیج فارس گفت: وزارت خارجه کشورمان می بایست هشدار لازم را نسبت به حضور بیگانگان در ناامن کردن منطقه خلیج فارس به کشورهای جنوبی منطقه بدهد.

 

** پیگیری بهارستان از دو نرخی شدن قیمت ارز در بازار

دبیر کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: بهارستان پیگیر دو نرخی شدن قیمت ارز در بازار خواهد بود ولی در نهایت مجری اصلی دولت است.

 

** مذاکره ایران با معارضان سوریه مانعی برای دخالت غربی‌ها در این کشور خواهد شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره با معارضان سوری گفت: اعلام آمادگی ایران برای میانجگری در حل معضلات سوریه ابتکار خوبی است که می‌تواند در حل تنشهای این کشور راهگشا باشد.

 

** افتتاح اولین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در ایران

پروژه انتقال دانش فنی و تولید لوکوموتیو ایران سفیر با افتتاح اولین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در ایران با حضور رئیس جمهور به طور رسمی وارد فاز عملیاتی شد.

 

** عذرخواهی خاتمی از اصلاح‌طلبان به دلیل قصوراتش در طول فعالیت ریاست جمهوری

عضو حزب اسلامی کار گفت: خاتمی پس از پایان دولتش به خاطر قصورات و کم کاری که در طول ۸ سال ریاست جمهوری اش داشت از ما عذرخواهی کرد.

 

** مطرح شدن زود‌هنگام اسامی کاندیداها، شانس پیروزی را از آنان سلب می‌کند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مطرح شدن اسامی برخی افراد تا فرصت باقی مانده به انتخابات می‌تواند به تخریب آنان منجر شود و شانس این افراد برای پیروزی در انتخابات را کمتر کند.

 

** تلاش می‌کنیم نیروهای ارزشی میدان دار سینما شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولت برای ورود نیروهای ارزشی و میدان دار در عرصه سینما خبر داد.

 

** یک سوال درباره اقدام قابل تامل “اتحادیه اول دانشگاه آزاد”

امروز خبرنگاران رسانه‌های مختلف خبری از سوی “اتحادیه اول دانشگاه آزاد” به یک برنامه‌ “صوری” دعوت شدند که سوالات بی‌پاسخی را در پی داشت.

 

** ناوهای هواپیمابر آمریکا آهن‌پاره‌ای بیش نیستند/ جنگ ما به نقطه سرنوشت‌ساز و حساسی رسیده است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد، مقیاسی جهانی یافته و این بی‌‌سابقه است؛ گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

 

** کاربردهای مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده دانشگاه جنگ گفت: یکی از گام‌ها در کاربردی کردن مدیریت دانش این است که تجربیات خاص تاکتیکی را که حاصل خون شهدا است به کار گیریم و برای پیشگیری ها در جنگ های آینده استفاده کنیم.

 

** تهدیدات زمینه پیشرفت‌ ما را فراهم کرده‌اند

معاون هماهنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدیدات دشمن برای ما تازگی ندارد و ما طی ۳۳ سال گذشته همواره با این تصور که مورد تهدید هستیم به پیشرفت هایی چشمگیر دست یافته ایم.

 

** همچنان از طرح کوفی عنان استقبال می‌کنیم

صالحی: ایران همواره از طرح شش ماده ای کوفی عنان در بحران سوریه از طریق گفتگو میان معارضان و حکومت سوریه استقبال می کند و معتقد است این مسئله باید تنها از طریق گفتگو به ویژه میان سوری ها حل شود

 

** تعیین زمان مذاکرات بعدی ایران و ۱+۵ منوط به مثبت بودن نتیجه نشست معاونین است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تعیین زمان مذاکرات بعدی ایران با گروه ۵+۱ منوط به مثبت بودن مذاکرات معاونین میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۵+۱ است.

 

** لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: شورای نگهبان ایراداتی را به لایحه اصلاح و بازنگری در قانون مجازات اسلامی وارد دانسته که در کمیسیون قضایی مجلس پیگیری می‌‌شود.

 

** امنیت را به مسلمانان بازگردانید

در پی کشتار مسلمانان میانمار ستاد حقوق بشر در واکنش به این حرکت غیر انسانی بیانیه ای را صادر کرد.

 

** روایتی از حضور زنان اجلاس بیداری اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)

بیش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهیخته و مجاهد ۸۵ کشور مسلمان جهان هفته گذشته که برای شرکت در اجلاس زنان و بیداری اسلامی به کشورمان سفر کرده بودند، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

“انتهای پیام”

س۲/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.