مهمترین تهدید در فضای مجازی ایران

۱۴فروردین۱۳،

یک کارشناس جرایم رایانه ای گفت: با توجه به تبدیل داد و ستدهای سنتی به سیستم های تجارت الکترونیکی می توان مهمترین خطرات فضای مجازی را نقص حریم خصوصی و تخریب اطلاعات به شمار آورد.
به گزارش جهان، حسین نیاز خانی، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه ای با اشاره به اینکه با ورود اینترنت و کامپیوتر در زندگی خصوصی و روز اشخاص خطرات بسیاری در این فضا کاربران را تهدید می کند اذعان داشت: بیشترین جرایم رایانه ای مربوط به جرایم اقتصادی ، کلاهبرداری های و مزاحمت های اینترنتی، نقص علایم تجاری از طریق ثبت دامنه های اینترنتی و جرایم اتفاق افتاد در پایگاه اینترنتی های اجتماعی و تالارهای گفتمان است.
وی افزود: جرایم اتفاق افتاده در پایگاه اینترنتی های اجتماعی و تالارهای گفتمان منجر به نقص حریم خصوصی اشخاص در آسیب رساندن به بستر خانواده ها خواهد شد.
وی تصریح کرد: از چندین سال قبل جلوه تازهی از جرایم سنتی با بکارگیری از ابزارهای اینترنتی و کامپیوتر تحت عنوان جرایم هرمی در داخل کشور آغاز شده است که درحال حاضر بستر شهرستان ها و حومه های کوچک را مورد تهدید قرار داده است.
خانی خاطر نشان کرد: قانون جرایم رایانه ای تصویب شده در سال ۸۸می توان بسیاری از جرایم فوق را پوشش دهد و در خصوص بعضی از جرایم مانند نقص حریم خصوصی علاوه بر قانون فوق، قبل از تصویب قوانینی جرایم رایانه ای قوانین خاص برای حمایت از آن وجود داشته است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.