مهم‌ترین هدف مجرمان سایبری در سال قبل صنعت خرده فروشی بود

۲۵ام بهمن ، همکاران سیستم- نتایج مطالعه یک شرکت پژوهشی نشان داده است صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۱۲ در راس اهداف مجرمان سایبری بوده است.

نتایج پژوهش‌های شرکت تراست ویو (Trustwave) نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ حملات مجرمان سایبری به صنعت خرده فروشی بسیار بیشتر از سال‌های قبل بوده است.

بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۵ درصد از حملات سایبری متوجه صنعت خرده فروشی بوده است که این میزان حدود ۱۵ درصد از سال قبل بیشتر است.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۲ صنعت مواد غذایی و نوشیدنی فقط هدف ۲۴ درصد از حملات مجرمان سایبری بوده است. سهم بیمارستان‌ها و صنعت خدمات بهداشتی از این حملات ۹ درصد و سهم صنعت خدمات مالی نیز ۷ درصد بوده است.

در این میان سازمان‌های غیر انتفاعی کمتر از دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها هدف حمله مجرمان سایبری قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۲ سهم این سازمان‌ها از این حملات فقط ۳ درصد بوده است.
به گفته تحلیلگران صنعت خرده فروشی به این سبب بیش از سایر صنایع هدف حمله بدافزار‌ها قرار گرفته که مشتریان بسیاری با آن سر و کار دارند و حجم وسیعی از پرداخت‌های کارتی و اعتباری نیز از طریق این صنعت انجام می‌شود.

یافته‌های شرکت تراست ویو نیز نشان می‌دهد ۹۶ درصد از اطلاعاتی که توسط مجرمان سایبری هدف قرار گرفته، متعلق به مشتریانی است که داده‌هایی مثل اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، اطلاعات کارت‌های شناسایی و آدرس ایمیل آن‌ها را در بر می‌گیرد.

شرکت تراست ویو همچنین دریافته است که کسب و کارهای تجاری در سال قبل در شناسایی فعالیت‌های مشکوک و مجرمانه کند‌تر از سال‌های قبل عمل کرده‌اند.

یافته‌های مطالعات مشابهی که در سال‌های قبل انجام گرفته نشان داده است که به طور متوسط ۱۷۵ روز طول می‌کشد تا کسب و کار‌ها متوجه فعالیت‌های مشکوک در عملیات خود شوند؛ اما در سال ۲۰۱۲ این زمان ۳۵ روز افزایش یافته و به ۲۱۰ روز رسیده است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.