مهندسان متخصص راهی تئاتر شهر می‌شوند/ کمیته نجات تئاتر شهر تشکیل شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

علی پویان گفت: کمیسیون تخصصی مهندسین به تئاتر شهر می‌روند و از وضعیت فیزیکی این بنا گزارشی تهیه خواهند کرد.

علی پویان مشاور بخش تئاتر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ، سخنگو و دبیر “کمیته نجات تئاتر شهر” به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: کمیته‌ای به نام ” کمیته نجات تئاتر شهر” برای نجات تئاتر شهر از شرایط بحرانی محیطی موجود به همت دکتر عبدالحسین مختاباد رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری و عضو شورای شهر تهران برگزار شد.

او در ادامه گفت: اولین جلسه را شنبه قبل برگزار کردیم که در این جلسه احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، مهندس کاظمی نماینده سازمان میراث فرهنگی، علی مراد خانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرج راد، پری صابری، محمود عزیزی و چند تن از دیگر هنرمندان پیشکسوت تئاتر و اتابک نادری مدیر تئاتر شهر برگزار شد. در این جلسه گزارش‌هایی دربارهٔ وضعیت تئاتر شهر قرائت شد و علی مرادخانی واقعیت‌های موجود را بیان کرد و هنرمندان حاضر در جلسه هم نظراتشان را گفتند . نتیجه آن شد کمیسیون تخصصی مهندسین به تئاتر شهر بروند و از وضعیت فیزیکی این بنا گزارشی تهیه کنند . همچنین اعضای کمیته در هفته آینده بازدیدی از تئاتر شهر داشته باشند. سومین جلسه دربارهٔ مسائل اجرایی و ضروری و اینکه در کوتاه مدت چه کاری می‌توان کرد تا پس از آن بتوانیم به کارهای دائمی تر و آینده طولانی مدت برسیم برگزار خواهد شد.

پویان در پاسخ به این سئوال که مهم ترین مسئله و بحران دربارهٔ تئاتر شهر چه چیزی است توضیح داد: خطری که متوجه خود ساختمان است نگرانی‌های جدی را به وجود آورده به خاطر طرح های غیر کارشناسانه از یک طرف و بناهایی که در طی این سال‌ها در اطراف این ساختمان ساخته شده که سبب شده اند اسکلت بندی اولیه دچار ضعف و ناتوانی شده است .این کمیته قرار است در این باره رهنمودهایی دهد که جنبه اجرایی برای دولت، شورای شهر و شهرداری داشته باشد ضمن اینکه شورای شهر تهران رسیدگی به این موضوع را جزو وظایف شهری خود می‌داند.

این کارگردان و مدرس تئاتر افزود: خوشبختانه آدم های فرهنگی در بطن این جریان حضور دارند که این موضوع برای آنها دغدغه است. به طور مثال احمد مسجد جامعی خودش در دورانی معاون وزیر و وزیر بوده و علی مرادخانی هم که به این حوزه اشراف کامل دارد.تلاش داریم تا با همدلی و هفکری نگرانی‌های به وجود آمده برای هنرمندان را در این زمینه هرچه زودتر رفع کنیم.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.