مواضع انتخاباتی خانواده هاشمی / سند

خبرنگار «انتخاب» با فرزندان آیت الله هاشمی تماس گرفت و نظرات آنان را در این زمینه جویا شد. فرزندان آیت الله هاشمی، متفق القول تحریم انتخابات را امری غیر مدبرانه ارزیابی کرده و همگان را به حضور در این عرصه تشویق نمودند.
عفت هاشمی: انشالله کشور به مسیر حقیقی خود بازگردد.

عفت هاشمی همسر آیت الله هاشمی ضمن تاکید بر شرکت در انتخابات، گفت: انشالله کشور به مسیر حقیقی خود بازگردد.

 

فاطمه هاشمی: کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که با عقلانیت و تدبیر مشکلات کشور را حل کند

فاطمه هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حتما در انتخابات شرکت می کنم، اظهار داشت: مشکلات زیادی در ایران بوجود آمده است و کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که با عقلانیت و تدبیر مشکلات کشور را چه در زمینه ی سیاست داخلی و چه در زمینه ی سیاست خارجی حل کند.

 

وی اضافه کرد: انقلاب به مردم قول ارامش، رفاه و امنیت را داد، امروز مشاهده می شود که مردم بیش از گذشته به این مسائل نیاز دارند، بنابراین فردی حتما باید روی کار بیاید که شایستگی این موارد را داشته باشد.

 

فرزند آیت الله هاشمی ادامه داد: مسئولان انشالله طوری رفتار کنند که اعتمادی که مجددا در کشور ایجاد شده سلب نشود.

 

فائزه: با احساسات مردم همراهم

فائزه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی که نقل قول های ضد و نقیض از او درباره تحریم انتخابات در سایت های خبری منتشر شده در این باره طی یادداشتی برای «انتخاب» نوشت:با توجه به حمایت های مردمی، گروه ها، احزاب، جمعیت ها و شخصیت های بزرگی چون آقایان هاشمی و خاتمی از آنجا که نمی خواهم در تقابل با این روند باشم همراهی ام را با احساسات عمومی ایجاد شده در انتخابات ۲۴ خرداد ابراز می دارم.
اکنون که کلید تدبیر در آستانه گشودن قفل زنگ زده بی خردی قرار گرفته این باور را دارم که ایرانیان در عبور از مرحله پراهمیت فعلی با حفظ یگانه سرمایه خود یعنی “امید” به تنها روزنه موجود، میهن عزیز را از وضعیت فعلی خارج می کنند.

 

مهدی هاشمی: مگر می شود به سرنوشت وطن بی اعتنا بود

همچنین مهدی هاشمی یکی دیگر از فرزندان هاشمی طی مطلبی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده که در انتخابات شرکت می کند.

 

وی نوشته است: چرخ روزگار شرایطی را به وجود آورده که فرصت ریسک کردن، تعلل و گوشه نشینی را ستانده و یک راه پیش رو گذاشته آن هم حرکت به جلو برای استفاده از تنها روزنه باقی مانده است.

 

مهدی هاشمی ادامه داده است: در این یک ماه فراوان تلاش شد تا امید مردم را به یاس و عزم آنها را برای تغییر به گوشه ای ساکن هدایت کنند تا همین راه مبهم و پرهزینه را ادامه دهند. آنها بهتر از هرکس می دانند ایرانی که هشت سال پیش تحویل گرفتند چه بود و کجا قرار داشت و ایران امروز چگونه.

 

با همه این اوصاف نه تنها خجل و شرمسار ‌رنگ از رخسارشان نرفته که همچنان چشم در چشم ملت دوخته و چنان از فتوحات خود می گویند گویا عن قریب پرچمشان بالای کاخ غربی ها قرار خواهد گرفت. مردم اما می دانند دیروز کجا بودند و امروز کجایند به همین دلیل “تغییر” تنها راه گشایش امور و بازگشت “تدبیر و امید” به ایران خسته است. “کلید” این تغییر امروز در دست کسی است که برخلاف سایرین برای مردم آمده و نمی تواند برای دیگری یا حتی خود باشد.

 

فرزند آیت الله هاشمی افزوده است: شاید بگویید برای کسی که ۸۴ روز انفرادی بوده…. دیگر انتخابات چه معنایی دارد؟ … اما مگر می شود به سرنوشت وطن بی اعتنا بود؟

 

مهدی هاشمی می افزاید: اکنون با هر بهانه ای باید مقابله کنیم و دست در دست هم دهیم تا فردای روزگار سرافکنده در برابر سوال های فرزندانمان نباشیم.

 
یاسر هاشمی: بار دیگر امید به اردوگاه ملت بازگشت

یاسر هاشمی دیگر فرزند آیت الله هاشمی نیز در یادداشتی برای «انتخاب» نوشت: موج عقلانیت و اعتدال در میان مردم شرایطی را به وجود آورد که تنگ نظران و بدخواهان ایرانیان که کمر همت برای عدم تحقق مشارکت حداکثری بسته بودند اکنون ناامیدانه و ناباورانه به روزهای پایانی انتخابات می نگرند.

 

او می افزاید: برخی گمان داشتند با نیامدن آقای خاتمی و ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی، امید را از مردم گرفته و با خیالی آسوده برنامه های خود را ادامه می دهند. غافل از اینکه با رفتار ایثارگرانه جناب آقای محمدرضا عارف و ائتلاف نهایی دلسوزان ایران، بار دیگر امید به اردوگاه ملت بازگشت و احساس پیروزی در دل ها نمایان گشت. اکنون یک قدم تا بازگشت تدبیر و امید به ایران عزیزمان فاصله داریم. ایرانی که در این هشت سال روزهای خوش کمتر به خود دیده پس کلید را بچرخانیم و طرحی نو در اندازیم که حاصل تعلل پشیمانی دوباره است.

 

محسن هاشمی: نیاز جدی به اعتدال داریم

محسن هاشمی نیز طی یادداشتی نوشت: با توجه به شرایطی که کشور از نظر سیاست داخلی، خارجی و مشکلات اقتصادی پیدا کرده است مطمئنا ما اکنون به تغییر سیاست‌ها، نگرش‌ها و واقع‌گرایی و اعتدال نیاز جدی داریم.

 

برای رسیدن به این وضعیت هم مستلزم و نیازمند ‌ تغییراتی در سیاست اجرایی و مسئولان اجرایی کشور هستیم؛ بنابراین برای این تغییر بهترین روش در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه چیزی جز صندوق رای نیست. شاید بعضی بر این اعتقاد باشند که بتوان از روش‌هایی غیر از رای‌دادن هم به دموکراسی رسید، اما باید گفت که روش‌های دیگر نه‌تنها هزینه‌های سنگینی خواهد داشت بلکه به نتیجه هم نخواهد رسید.

 

استفاده از روش‌های دیگر علاوه بر هزینه، مشکلات بیشتری را برای کشور ایجاد می‌کند. با توجه به شرایطی که در حال حاضر پیش آمده لازم است که مردم تلاش کرده و از فرصت رای‌دادن استفاده جدی بکنند که حق مسلم آنان است. مردم باید با آمدن پای صندوق‌های رای و استفاده از این فرصت، نظر و عقیدشان را از طریق صندوق رای بیان کرده و پیگیر آن باشند. امیدوار هستم مردم در روز ۲۴‌خرداد پای صندوق‌های رای حاضر شوند و با رای‌دادن شرایط کشور را به وضعیت مناسبی برسانند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.