مواظبم بسیار ترش یا شیرین نباشم!

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

فرهاد تجویدی معتقد است ؛ملاک اجرای نمایش ذائقه مدیران سالن‌هاست . پس مواظبم بسیار ترش، شیرین، تلخ یا شور نباشم تا یکی ذائقه‌اش با ما جور دربیاید.

فرهاد تجویدی کارگردان و بازیگر با سابقه به خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز گفت: نمایش “بوق” نوشته فرهادنقدعلی را در سالن انتظامی در انتظار اجرا دارم که به سبب ماه محرم به تعویق افتاد. این نمایش چند سال پیش از کارهای برگزیده منتقدین بود و چند جایزه هم گرفت. نمایش “پینوکیو دروغ بگو” که سال قبل در بخش بین‌الملل جشنواره فجر اجرا شد و مورد توجه تماشاگران و منتقدین قرارگرفت و اتفاقا مورد تائید شورای حمایت هم بود از اولویت‌های اول اجرا برای سال جاری بود. قرار شد که دی ماه در تالار حافظ به روی صحنه برود، پس از پیگیری متوجه شدم اجرا را کنسل کردند و کار دیگری معرفی شده است. همچنین نمایش “حوالی تئاتر شهر ” هم قرار بود در تالار سنگلج به روی صحنه برود که آن هم فعلا محقق نشده است چرا که هر کارگردانی در سال تنها یک اثر را می‌تواند به روی صحنه بیاورد و چون “پینوکیو دروغ بگو” مورد تایید برای اجرا قرار گرفته بود، دیگر نمی‌توانستم اثری به صحنه داشته باشم.

وی در ادامه افزود: نمایش “من…” کار برگزیده جشنواره تئاتر شهر را با ۴۰نفر در جای کوچک پلاتوی فرهنگسرای اندیشه که حدود ۴۰-۳۰متر است تمرین کردیم و آنهم به اجرای عمومی هنوز نرسیده است. اگر مصداق مقبولیت یک کار منتقدین، تماشاگران و داوران می باشند همه آثار من در این زمینه‌ها موفق بوده است. نقدهایی که دربارهٔ این آثار نوشته شده را بخوانید همه نشان می‌دهد که این نمایش‌ها باید دیده شود. “مردی که دریا شد” نوشته شهرام کرمی در جشنواره ماه اجرا شد و سه جایزه کارگردانی، بازیگری و موسیقی را از آن خود کرد. مورد توجه داوران و بخصوص آقای انتظامی قرار گرفت. این نمایش در اولویت شورای قبلی تئاتر شهر بود که آن هم اجرای عموم نشد!

تجویدی ضمن ابراز گله‌‍‌مندی از وضعیت اجرای عمومی آثار گفت: پس از این همه سال کارگردانی و بازیگری در عرصه تئاتر و تلویزیون جای اجراهای من در کدامیک از سالن‌های این شهر است؟ اگر در هر صفی سبد گذاشته بودم الان نوبتم شده بود… با این تفاسیر آیا اجرا در یکی از سالن‌های مرکزی حق من نیست؟ وقتی به دنبال سالن می‌روم؛ مثل کسی هستم که خطایی انجام داده و باید دربارهٔ کارهایم توضیح بدهم. یکی از مدیران به من گفت این که چند اثر از سوی مرکز هنرهای نمایشی برای اجرا پیشنهاد شود؛ ملاک به روی صحنه رفتن آن نمایش‌ها نیست بلکه ملاک ذائقه مدیران سالن‌هاست. پس من مواظبم بسیار ترش، شیرین، تلخ یا شور نباشم که بالاخره یکی ذائقه‌اش با ما جور دربیاید.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.