موافقت مرسی برای دیدار با شیمون پرز – بین الملل

یکی از مسئولان مصری از موافقت اولیه رئیس جمهوری این کشور برای دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبرداد.

روزنامه اسرائیل الیوم در خبری اعلام کرد که محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر به زودی با شماری از شخصیت‌های صهیونیستی و در راس آنها شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

این روزنامه عبری زبان همچنین اعلام کرد که زمان این دیدار پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آتی می‌باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مسئول مصری بلندپایه که مرسی را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک همراهی می‌‌کرد، نوشت: محمد مرسی اعلام کرده است که آماده دیدار با سران اسرائیل و در راس آنها شیمون پرز است اما این دیدار پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.

این مسئول مصری که نامی از وی برده نشده است، همچنین تاکید کرد که مرسی موافقت اولیه خود را برای دیدار با پرز اعلام کرده است اما این موافقت به خاطر میانجی‌گری‌های آمریکا جهت از بین بردن شکاف‌های ایجاد شده از زمان سقوط حسنی مبارک،‌ رئیس جمهوری سابق مصر میان این کشور و اسرائیل است.

روزنامه اسرائیل الیوم در پایان این خبر تاکید کرد که دیدار مرسی و پرز در صورتی که برگزار شود دیداری تاریخی خواهد بود.

این در حالی است که مصطفی الغنیمی، یکی از اعضای دفتر ارشاد اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرده مرسی قرار نیست با پرز دیدار کند و انتشار چنین اخبار دروغینی تلاش برای خدشه دار کردن چهره مرسی و از بین بردن محبوبیت وی است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.