موجودی “آب” سدهای کشور به ۳۹ درصد رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موجودی آب مخازن سدهای کشور تا پایان هفته قبل به ۳۹ درصد رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل، معادل ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال قبل، حدود شش میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب بوده است.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، با ۴٫۵ درصد کاهش به ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، پنج میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی قبل، به میزان پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، ۲٫۷ درصد افزایش نشان می دهد.

هم اکنون ۳۹ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۷٫۴ میلیارد مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است.

***کاهش ۲۱ درصدی آب ورودی به مخازن سدهای تهران

حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در سه ماهه اول سال آبی جاری (ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه ۹۲) با ۲۱ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل، به کمتر از ۱۵۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

میزان کنونی آب موجود در مخزن پنج سد زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران، به بیش از ۴۲۵٫۵ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال پیش، ۲۱۷٫۴ میلیون مترمکعب کمتر است. این میزان در زمان مشابه سال ۹۱ افزون بر ۶۴۳ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، حجم آب موجود در تمامی مخازن سدهای تهران در مقایسه با زمان مشابه پارسال با کاهش روبرو است. این کاهش حجم ذخیره آب در مخزن سد امیرکبیر ۲۲، لتیان ۲۲، لار ۴۶، طالقان ۱۰۵ و ماملو ۲۴ میلیون مترمکعب اعلام شده است.

در زمان کنونی، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۰۰، لتیان ۳۹، لار ۱۴٫۵، طالقان ۱۵۴ و ماملو ۱۱۷ میلیون مترمکعب گزارش ممتاز به نقل از شده است.

با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی می بایست نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.