موجودی خطرناک با چهره شیطانی + عکس

یک عکاس اهل چک در یکی از جالب‌ترین تصاویر خود دست به ثبت یکی از خطرناکترین حشرات روی زمین با چهره‌ای شیطانی زده است.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا ، سوسک شاخ‌دراز توسط توماس سلار ۱۹ ساله در جمهوری دومینیکن به تصویر کشیده شده و در میان حشرات، به عنوان خطرناک‌ترین دشمن جمعیت معرفی شده است.

شاخکهای چهار سانتیمتری این سوسک از چشمان شیطانی قرمز رنگ برخوردار است.

محققان آمریکا اخیرا به انتشار یک هشدار جدی در مورد حمله این سوسک به این کشور پرداخته است. بیش از ۲۰ هزار گونه مختلف این حشره در جهان وجود دارد.

ماه اوت اوج هجوم این سوسک بوده که به عنوان آفت مهاجم ویرانگر معرفی شده است. این سوسکها برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ پس از سفر در یک ماده بسته بندی چوبی از آسیا به آمریکا دیده شدند.

این حشره مهاجم از ۱۳ نوع مختلف درختان چوب جنگلی تغذیه کرده و در نهایت آنها را از بین می‌برد. درختان افرا، بید، نارون قرمز، شاه‌بلوط هندی و فان از رایجترین درختان میزبان برای این حشرات هستند.

حقایق جالب سوسک شاخ‌دراز

– سوسک شاخ‌دراز آریایی حدود یک تا ۱٫۵ اینچ است.

– شاخکهای بلند این سوسک به رنگ سفید و سیاه بوده و از بدن حشره بزرگتر است.

– بدن این سوسک شش پا درخشان بوده و نقطه‌های سفید کمی روی آن وجود دارد و پاهای آن نیز آبی رنگ است.

این حشره از سال ۱۹۹۶ درختان ایلات ایلینویز، نیوجرسی، نیویورک، ماساچوست و اوهایو را آلوده کرده و باعث بریده شدن بیش از ۸۰ هزار درخت میزبان شده است.

سوسک شاخ‌دراز مناطق تفریحی، ‌جنگلها و درختان سایه‌دار شهرها و حومه آنها را تهدید می‌کند. از این رو اولین خط دفاع در برابر این حشره، عموم مردم هستند؛ چرا که تشخیص زودهنگام بسیار موثر بوده و می‌تواند تعداد درختان بیشتری را نجات دهد.

سوسکهای بالغ بیشتر در تابستان و اوایل پائیز فعال بوده و بر روی درختان، شاخه‌ها، دیوارها، مبلمان بیرون خانه، خودروها، پیاده‌روها و فیلتر استخر مشاهده می‌شوند.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.