موج بازیگرانی که بی خیال سینما می شوند!

«هدیه تهرانی از سینما خداحافظی کرد»؛ این خبر چندروز پیش در خبرگزاری‌ها منتشر شد تا به این نتیجه برسیم که سرعت افزایش خداحافظی بازیگران از سینما هر روز در حال افزایش است.

 

imagelk1

 

تهرانی در صفحه‌ شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی از شرایط ایجاد شده در بازیگری گله کرده است. تهرانی که یکی از اعضای تیم بازیگری مجموعه قلب یخی است به دلیل صدور چک بلامحل بابت حق‌الوکاله و هزینه دادرسی و پرداخت خسارت تاخیر و تادیه برای نمایشگاه عکس «آبان‌گان» به پرداخت مبلغ ۴۶۳۲۵۶۲۷۰ ریال محکوم شده.

 

او در این‌باره گفته: «با این وضعیتی که به وجود آمده دیگر برای سینمای ایران کاری انجام نخواهم داد چون تلاش، بی‌حاصل است و واقعا خسته شدم از این همه حذف و این همه سختی که بازیگران تحمل می‌کنند. تئاتر کار می‌کنیم، اجازه اجرا نداریم. فیلم بازی می‌کنیم اکران نمی‌شود. گالری عکس می‌گذاریم تا ۱۰ سال بعد باید جواب پس بدهی.»

 

شاید این اتفاق برای اهالی سینما خیلی مهم باشد اما به نظر نمی‌رسد که برای افرادی غیر از سینمایی‌ها اهمیت چندانی داشته باشد! به فاصله حدود دو ماه پیش از این اتفاق، «لادن طباطبایی» هم از این دنیا خداحافظی کرد. آن‌هم به خاطر یادداشتی که پس از پخش سری دوم شام ایرانی در یکی از روزنامه‌های دولتی منتشر شد. در این یادداشت آمده بود که «جناب بیرنگ قصد داشته با ساخت «شام ایرانی» فقط و فقط تجمل و ثروتی که در زندگی بازیگرانی درجه سوم مانند لادن طباطبایی و سحر زکریا وجود دارد را به مخاطبان عرضه کند.»

 

بعد از انتشار این یادداشت لادن طباطبایی هم یادداشتی در بانی فیلم منتشر کرد و در آن اعلام کرد که برای همیشه از بازیگری خداحافظی می‌کند. تیرماه امسال هم شایعه کناره‌گیری پرویز پرستویی از بازیگری هم در رسانه‌ها منتشر شد که بعدا توسط خود پرستویی تکذیب شد و گفت: «به بازیگری تعصب دارم و به این راحتی از آن کناره‌گیری نمی‌کنم.»

 

در همان اثنا خبر کناره‌گیری امین حیایی هم منتشر شد. حیایی درباره کناره‌گیری‌اش گفته بود: «خود من تصمیم گرفتم کنار بروم تا تهیه‌کنندگان به این فکر نکنند که امین‌حیایی هست و فیلم هم می‌فروشد. آنها باید بدانند استعدادهای زیادی پشت در سینما هستند که باید به آنها فرصت داد و از آنها استفاده کرد.»

 

مهناز افشار، سوپراستار زن سینما هم در سال گذشته در گفت‌وگو با مجله ۲۴ گفته بود: «من الان در سن ۳۴سالگی دارم به این فکر می کنم که یک کارنامه خوب و پربار داشته باشم و بگویم خداحافظ. خیلی دغدغه فیلم‌های بعدی را هم ندارم.» و با این جمله در آن مصاحبه همه به این نتیجه رسیدند که افشار هم می‌خواهد به زودی از بازیگری خداحافظی کند!

 

تابستان امسال هم مریم امیرجلالی گفته بود برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند و وارد دنیای موسیقی می‌شود: «چون تصمیم گرفتم از سینما و تلویزیون به طور کلی خداحافظی کنم بنابر این وارد حرفه اصلی خودم موسیقی و آواز شدم و دوست دارم این کار را که علاقه اصلی‌ام است ادامه دهم.» او حتی بعد از این خبر هم کنسرت برگزار کرد!

 

قبل از همه اینها، کتایون ریاحی اولین کسی بود که به دلایلی که چندان مشخص نبود برای همیشه از بازیگری خداحافظی کرد. او در خرداد سال ۸۸ به خاطر تنگ‌نظری‌ها برای همیشه بازیگری را کنار گذاشت. خداحافظی بازیگران همچنان ادامه دارد.

منبع: هفت صبح

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.