موج صعود قیمت‌ها در خارج از بورس

بورس

بازار فرابورس نیز از موج صعودی حاکم بر بازار سرمایه بی‌نصیب نماند و آخرین روز کاری هفته را با رشد ۱۳۰ میلیارد ریالی ارزش معاملات سپری کرد.

هدیه لطفی/دنیای اقتصاد: در بازار دیروز بیش از ۵۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴/۲۴۶ میلیارد ریال خرید و فروش شد که ذوب‌آهن اصفهان بیشترین نقش را در رشد این معاملات بر عهده داشت.
در این روز نه تنها ذوب‌آهن با معاملات سنگین ۲۶ میلیون سهمی روبه‌رو شد، بلکه در پایان صف خریدی معادل ۵ میلیون سهم برای آن تشکیل شد و در نهایت مبادلات ۵۸ میلیارد ریالی را رقم زد.

پالایش نفت شیراز نیز دیگر نماد مورد توجه بازار دیروز بود که با معاملات سنگینی روبه‌رو شد، به طوری که خرید و فروش ۱۱ میلیون سهمی به ارزش ۵/۴۸ میلیارد ریال را به ثبت رساند.
در این روز اوراق اجاره مپنا، اجاره امید و گواهی سپرده انصار نیز هر کدام به ترتیب با مبادلات ۳۳، ۸/۱۸ و ۴/۱۲ میلیارد ریالی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که کمترین حجم معاملات را مهندسی روان فن‌آور با جابه‌جایی ۱۴۰ سهم به خود اختصاص داد. در بازار پایه نیز حق‌تقدم مجتمع سیمان غرب آسیا با جابه‌جایی ۱۵ میلیون برگه حق‌تقدم به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد. در همین حال، ارزش معاملات آینده‌سازان بهشت پارس نیز با جابه‌جایی حدود ۷/۲ میلیون سهم به ۸/۳ میلیارد ریال رسید که به این ترتیب نماد مزبور بیشترین ارزش مبادلات بازار پایه را کسب کرد. در مجموع روز گذشته ۸۱ نماد در بازارهای فرابورس شاهد معامله سهام خود بودند که در این میان ۳۲ نماد با نوسان مثبت، ۲۴ نماد با نوسان منفی و ۲۵ نماد دیگر هم بدون تغییر نرخ بودند. در این روز، امتیاز تسهیلات مسکن نیز با تغییراتی در محدوده یک درصد روبه‌رو شد و به میانگین نرخ ۵۹ هزار تومان رسید.

17-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.