موزه ای از مجسمه‌های لگویی +عکس

۲۹خردادماه،

لگو وسیله ای انعطاف پذیر برای هنرمندان است چرا که آن ها می توانند هر کاری با آن انجام دهند. ساخت مجسمه یکی از جالب ترین کارهایی است که می توان با استفاده از لگو انجام داد.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، سازندگان لگو از ابتدا فکرش را هم نمی کردند که لگو وسیله ای برای بازی بزرگسالان شود. آن ها با هدف سرگرمی کودکان این وسیله را تولید کردند ولی حالا هنرمندان از آن بیشتر لذت می برند.

“نیتن سایا” هنرمند آمریکایی به تازگی مهمترین مجسمه های موزه های معروف دنیا را با لگو بازسازی کرده و گالری هنری خود را باز کرده است. او به هیچ عنوان از وسیله ای جز لگو در کامل کردن این موزه استفاده نکرده است.

در این گالری بیش از ۱۰۰ مجسمه لگویی وجود دارد که ۷۰ درصد آن ها بازسازی از آثار باستانی است ولی باقی این مجسمه ها سبک خاص و شخصی دارند که نیتن آن ها را کاملا ذهنی ساخته است.

او برای هر مجسمه با اندازه متوسط بیش از ۱۰ هزار قطعه لگو استفاده کرده است. از مشکلات نیتن در این راه می توان به نبود رنگ های مختلف و یا لگوهایی با شکل های خاص اشاره کنیم که به نقل از خودش ممکن بود کار را چندین هفته متوقف کند.

این هنرمند مجسمه “دایناسور تی رکس” را  بیش از دیگر مجسمه ها دوست دارد چرا که بیش از ۵ ماه برای ساخت آن وقت گذاشته است. او در طول کارهای خود نزدیک به ۲٫۵ میلیون قطعه لگو استفاده کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.