موزه مردم شناسی کمیجان افتتاح می‌شود

موزه مردم شناسی کمیجان همزمان با هفته دولت در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

مجتبی رضوانی،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:در این موزه اشیاء مردم شناسی و لوازم مورد استفاده زندگی مردم منطقه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود:هزینه تجهیز و راه‌اندازی این موزه ۲۰۰ میلیون ریال بوده و به زودی با اختصاص ساختمانی مجزا به موزه مردم شناسی کمیجان،آیین معنوی فرهنگ و هنر شهرستان کمیجان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
رضوانی تصریح کرد:موزه مردم شناسی کمیجان در فضایی به مساحت ۵۰ متر مربع واقع در مجتمع اداری این شهرستان به صورت موقت راه‌اندازی می‌شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی،گردشگری استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ موزه در استان مرکزی فعال بوده که سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۵۷۴ نفر از موزه‌های این استان بازدید کردند.
وی اظهارداشت:موزه “سلطان آباد” یکی از موزه‌های استان مرکزی بوده که در بازار اراک و بافت قدیمی شهر واقع شده و مجموعه‌ای نفیس از خطوط مختلف قرون اسلامی از کاتبان مشهور آن دوره و همچنین تابلو‌های نقاشی قهوه خانه‌ای و نمونه‌های نفیسی از آثار فلز کاری با کتیبه و خطوط اسلامی در آن به نمایش گذاشته شده است.
رضوانی تصریح کرد:موزه حسن پور “صنایع دستی” استان نیز دارای آثار منحصر به فردی از هنرمندان معاصر در رشته‌های مختلف همچون قالی بافی،منبت کاری،کنده‌کاری،مشبک چوب، مسگری و قلم زنی است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.