موسیقی کلاسیک به جشنواره موسیقی جوان اضافه شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با تشکیل شورای سیاست‌گذاری؛

بخش موسیقی کلاسیک غیرایرانی به هشتمین جشنواره موسیقی جوان اضافه شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش کلاسیک غیرایرانی هشتمین جشنواره موسیقی جوان با حضور هومان اسعدی دبیر جشنواره هشتم، علی ترابی دبیر اجرایی و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و اعضای شورا متشکل از اساتیدی چون شاهین فرهت، آذین موحد، رافائل میناسکانیان، مرجان قنبری‌مهر و مهرداد پاکباز در محل انجمن موسیقی ایران تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه علی ترابی با ابراز خرسندی از اضافه شدن بخش موسیقی کلاسیک غیرایرانی به دوره هشتم جشنواره موسیقی جوان گفت:خوشبختانه با حمایت معاون محترم امور هنری ارشاد جناب آقای علی مرادخانی توانستیم بخش موسیقی کلاسیک غیرایرانی را به دوره هشتم جشنواره جوان اضافه کنیم و خوشحالیم که جوانان فعال در این عرصه نیز فرصت به نمایش گذاشتن استعدادهای خود را در حضور اساتید طراز اول این حوزه دارند.

وی ادامه داد: در دوره هفتم اتفاقات خوبی در زمینه موسیقی کلاسیک ایرانی رقم خورد که مطمئن هستم دوره بعدی با حضور شورای سیاستگذاری بخش کلاسیک غیرایرانی نیز شاهد اتفاقات بسیار مثبت در این زمینه خواهیم بود.
در ادامه این نشست هومان اسعدی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی جوان نیز به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره هفتم و نیز ابعاد برگزاری جشنواره هشتم پرداخت.

در این جلسه همچنین شورای سیاست‌گذاری بخش کلاسیک غیرایرانی هشتمین جشنواره موسیقی جوان در خصوص مواردی چون دسته‌بندی سازهای کلاسیک، تدوین فراخوان بخش کلاسیک جشنواره، تعیین رده سنی برای شرکت کنندگان، انتخاب رپرتوار اجرایی و …از سوی اعضا مطرح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی شهریورماه سال ۹۳ در تهران برگزار می‌شود که به زودی فراخوان این جشنواره در دو شاخه کلاسیک ایرانی و غیرایرانی اعلام خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.