موشک های S-300 ایران در راه است

۲۸م آذر ،

ایران درخواست معامله موشکی S-300 برد بلند سطح به هوا را در سال ۲۰۰۷ به روسیه داد. این سیستم قابل ارتقاء برای دفاع در مقابل موشک های کروز و همچنین حمله هوایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ایران درخواست معامله موشکی S-300 برد بلند سطح به هوا را در سال ۲۰۰۷ به روسیه داد. این سیستم قابل ارتقاء برای دفاع در مقابل موشک های کروز و همچنین حمله هوایی است.

به گزارش بولتن نیوز، این معامله در سال ۲۰۱۰ وقتی که رئیس جمهور وقت روسیه دیمتری مدودف، فروش سلاح به ایران را با توجه به قطعنامه های تحریم علیه ایران کاهش داد، با مشکلات جدی مواجه گردید.

در ماه جولای سال ۲۰۱۱ دولت ایران یک ادعای حقوقی به ارزش ۴ میلیارد دلار را در دیوان حکمیت بین المللی در ژنو سویس ارائه کرد و خواهان جبران ضرر و زیان از سوی طرف روسی برای ارسال نکردن تجهیزات موشکی سیستم S-300 شد.

لازم به ذکر است که ایران همزمان یک سیستم دفاع موشکی موسوم به S-200 VE Vega را در دست ساخت دارد.

اگر چه طی این مدت، دولت هایی به ایران پیشنهاد ارسال سیستم S-300 را کردند، اما ایران از خریداری آنها سرباز زده و به ارتقاء سیستم بومی خود برای دفاع موشکی ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، ایران همچنین فعالیت های آماده سازی خود را در حدود ۵۰ درصد کامل کرده است. سیستم دفاع موشکی باورـ۳۷۳ که قرار است با مدل سام جایگزین سیستم موشکی S-300 شود.

بزودی باید شاهد شکوفایی سیستم دفاع موشکی ایران و بهره برداری کامل از این سیستم در سطح ملی باشیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.