موفقیت تولیدات استانی بی‌سابقه است

۲۱ آبان ،

جام جم آنلاین: معاون امور استان های رسانه ملی در جمع برنامه سازان و کارکنان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس گفت: توجه سازمان در سال های اخیر به مراکز استان‌ها سبب شد تا شبکه های استانی صدا و سیما در حوزه های تولید و فنی از رشد بی نظیری برخوردار باشند.

کیومرث طهماسبی با اشاره به اینکه مراکز استان‌ها هم اینک به کانون کشف استعدادهای مستعد و جوان هنرمند در سراسر کشور تبدیل شده‌اند، اضافه کرد: شناخت ظرفیت ها، استعدادها و توانمندی همکاران مراکز استان‌ها به نتیجه رسیده است به طوری که جوانان برنامه ساز این مراکز در عالی ترین سطوح برنامه سازی می‌درخشند. به عنوان مثال در بخش مستند در ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند (سینماحقیقت) برنامه سازان استانی موفق به دریافت ۶ تندیس، ۴دیپلم افتخار و ۴ لوح تقدیر این جشنواره شدند که این موفقیت تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی با مقایسه وضعیت گذشته و حال مراکز استانی صدا و سیما از حیث فنی افزود: روزگاری برای یک ارتباط ساده رادیویی و تلویزیونی، مراکز استان‌ها با بیشترین مشکلات روبه‌رو بودند ولی به لطف الهی، توجه مسئولین سازمان و تلاش همکاران ساعی مراکز، پیچیده ترین مسائل مهندسی و فنی مرتفع شده است، به طوری که در هر لحظه، هر یک از شبکه های استانی یا همزمان با هم می توانند به شبکه های ملی مرتبط شوند تا همه مردم ایران بتوانند از این طریق با فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های بومی و محلی آشنا شوند.

طهماسبی با بیان اینکه مراکز از مرز کمیت عبور کرده اند و همه هم و غم خود را باید معطوف به ارتقاء کیفیت برنامه‌ها نمایند، ادامه داد: همان طوری که در برنامه های فاخر و ارزشمند به جایگاه ممتازی رسیده‌ایم، امیدواریم در برنامه های جاری نیز شبکه های استانی بتوانند با نوآوری های خود رضایت حداکثری مخاطبین را جلب نمایند.

معاون امور استان‌ها دقت در جزئیات را لازمه رسیدن به کیفیت بیان کرد و افزود: اگر یک برنامه ساز از ابتدا تا انتها با توجه و دقت لازم جزئیات برنامه خود را مرور کند، قطعا می تواند برنامه ای مناسب از حیث شکل و محتوا ارائه نماید.

وی دقت و توجه به هدف برنامه و تحقیق و پژوهش، استفاده از مجریان و کارشناسان مسلط به موضوع، دقت در همه زوایای فرم و شکل برنامه مانند نور، تصویر، صدا، دکور، کارگردانی و… را از عواملی دانست که در تولید یک برنامه کیفی می تواند محتوا را به بهترین شکل به انبوه مخاطبان مشتاق منتقل نماید.

طهماسبی در پایان افزایش توجه و رضایت مخاطبان و ارتباط تعاملی و مستحکم آنان با شبکه های استانی را دو وظیفه مهم مراکز استانی رسانه ملی برشمرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.