موفق‌ترین شهرهای جهان در جذب گردشگر کدامند؟

گردشگری – ایسنا نوشت:

۱۰ مقصد گردشگری در ۸ کشور جهان طی سال‌های اخیر موفق‌ترین مقاصد گردشگری در جذب گردشگران بوده‌اند.
در شرایطی که بر اساس آخرین پیش‌بینی «سازمان جهانی جهانگردی» تا پایان سال جاری میلادی حدود یک میلیارد نفر به عنوان گردشگر به کشورهای مختلف جهان سفر خواهند کرد، سایت «تریپ ادوایزر» در گزارشی به معرفی ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان پرداخته که در سال‌های اخیر موفق‌ترین مقاصد گردشگری در جذب گردشگر بوده‌اند.بر این اساس شهر «ماردل پلاتا» در آرژانتین بهترین عملکرد را در جذب گردشگر طی سال‌های اخیر داشته است. این شهر در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و از زیر ساخت‌های گردشگری گسترده از جمله تعداد فراوان هتل، رستوران، سالن‌های تئاتر و دیگر جاذبه‌های گردشگری بهره می‌برد.
شهر زیبای «سائوپائولو»، بزرگترین شهر برزیل و هفتمین شهر بزرگ در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است. پس از سائوپائولو، شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین قرار گرفته که از آن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپا و جهان نام برده می‌شود.
در رتبه بعدی این رده‌بندی شهرهای «مونته ویدئو» در اروگوئه و شهر «هریس» در کشور استرالیا قرار دارند که هردو آن‌ها در سال‌های اخیر به مقصدی مطمئن برای سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری تبدیل شده‌اند.
در رتبه ششم شهر «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک قرار داد که مقصد اصلی بیشتر گردشگرانی است که به این کشور سفر می‌کنند. هرچند طی سال‌های اخیر به دلیل مبارزات دولت مکزیک با باندهای قاچاق مواد مخدر، از گردشگران این کشور کاسته شده، اما روند رو به رشد گردشگران مکزیکوسیتی همچنان ادامه داشته است.
در رتبه هفتم تا دهم موفق‌ترین شهرهای جهان در جذب گردشگر نیز شهرهای «هوپارت» در استرالیا، «گوادالاخارا» در مکزیک، «مسکو» در روسیه و «تورین» در ایتالیا قرار دارند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.