مونولوگ دانشگاهی می‌شود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

حمید پورآذری از آغاز داوری آثار جشنواره مونولوگ دانشگاهی خبر داد.

حمید پورآذری دربارهٔ فعالیت‌های اخیرش در حوزه تئاتر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فعلا هیچ کار صحنه‌ای ندارم تنها یک کارگاه آموزشی تئاتر برگزار کردم که آن هم به پایان رسید. از امروز (دوشنبه ۲۵آذر) داور جشنواره دانشگاهی مونولوگ هستم.

او در ادامه توضیح داد: این جشنواره در واقع از سوی دانشگاه سینما تئاتر برگزار می‌شود و دیگر دانشگاه‌ها هم در آن حضور دارند . اتفاق بسیار خوبی است برای تاکید و نشان دادن اهمیت مونولوگ به دانشجویان؛ چرا که مونولوگ هم شکلی از تئاتر است که باید به آن توجه شود و دست کمی از تئاتر فیزیکال ندارد. چه بسا که اجرای یک مونولوگ و حفظ تمرکز و علاقه تماشاگران سخت‌تر از دیگر اشکال تئاتر باشد و نیاز به تمرین فراوان و انتخاب متن درست دارد.

پورآذری دربارهٔ ترکیب اعضای هیات داوران گفت: جشنواره از امروز تا پنج‌شنبه همین هفته ادامه دارد علی اصغر دشتی و پانته‌آ پناهی‌ها از دیگر اعضای هیات داوران می باشند.

گفتنی است؛ کانون نمایش دانشکده‌ سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران با همکاری معاونت فرهنگی- اجتماعی و با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان، ایجاد فضایی مناسب برای اجرای آثار آنها و ایجاد انگیزه در جهت خلاقیت هر چه بیشتر دانشجویان، پنجمین جشنواره “مونولوگ” دانشگاه هنر را به صورت بین دانشگاهی در دو بخش اصلی صحنه و رادیویی و همچنین دو بخش جنبی پوستر و عکس برگزار می‌کند.

این روزها مونولوگ به عنوان شکلی از تئاتر جدی مورد توجه بسیاری از هنرمندان تئاتر قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری ۴ دوره فستیوال “مونولیو” از سوی گروه تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی اشاره کرد و همچنین مونولوگ‌های گروه تئاتر “آو” که به سرپرستی بابک مهری برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.