میرزاده خبر داد:افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 خبر گزاری آریا-رییس دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار یافتن فراخوانی برای جذب ۱۱۰۰ نفر با مدرک دکتری و ۵۰۰ دانشجوی دوره دکتری که طرح جامع خود را دفاع کرده‌اند برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و بورسیه خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری آریا، حمید میرزاده در حاشیه بازدید از غرفه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری گفت: در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده است بین ۸ تا ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به امور پژوهشی اختصاص یابد.
وی در ادامه افزود: در سال ۹۲ این رقم ۵ درصد در نظر گرفته شده بود، البته تا پایان سال مشخص می شود که عملا چه مقدار از بودجه ای که در نظر گرفته شده است صرف امورپژوهشی شده است.
 میرزاده با بیان این که با فراهم آوردن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری از نخبگان حمایت می کنیم، اظهار داشت: متاسفانه به رغم رشد تحقیقات در ایران، نتیجه تحقیقات کاربردی و تجاری سازی نشده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید تحقیقات به سمت نیازهای جامعه سوق داده و انگیزه ها برای نوآوری و تجاری سازی بیشتر شود.
وی با بیان این که مجموعه علمی پژوهشی کشور برای رفع نیازها باید سازوکارهایی برای حصول به این هدف طولانی طراحی کند، افزود: طی بازدیدهایی که از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه داشتم، با استعدادها و پتانسیل عظیم دانشجویان این دانشگاه آشنا شدم.
 میرزاده همچنین از ارائه کمک به واحدها برای نهایی شدن تحقیقات ازطریق شرکت های دانش بنیان و دریافت سفارش از بخش های خصوصی و دولتی خبرداد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ دانشجویی را برای بورسیه خارج از کشور اعزام نمی‌ کند، گفت: در داخل کشور تمام رشته‌ها را داریم و از تجهیزات خودمان استفاده می ‌کنیم، به طوری که دانشجویان می‌توانند در دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه شده و پس از آن به عنوان استاد این دانشگاه فعالیت کنند.
وی افزود: به زودی در فراخوانی برای جذب ۱۱۰۰ نفر با مدرک دکتری و ۵۰۰ دانشجوی دوره دکتری که طرح جامع خود را دفاع کرده‌اند برای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و بورسیه اقدام می کنیم.
وی در باره چگونگی برگزاری کنکور سال  ۹۳ گفت: پیشنهاد دادیم که برای حفظ آرامش داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد اسلامی و سراسری به صورت جداگانه برگزار شود که وزیر علوم نیز این پیشنهاد را پذیرفت ولی هنوز مکانیزم اجرایی آن اعلام نشده است و باید از سوی سازمان سنجش اعلام شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: برای سال ۹۳ در مقطع تحصیلات تکمیلی افزایش پذیرش داریم ولی در مقاطع کارشناسی و کاردانی نمی‌توانیم پیش‌بینی افزایش داشته باشیم مگر در رشته‌های چند نظمی که جاذبه بیشتری برای دانشجویان دارند، ظرفیت را افزایش دهیم.
دکتر میرزاده دربارهٔ ایجاد منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گردش مالی دردانشگاه آزاد اسلامی بسیار زیاد است و ما با برخی از بانک ها وارد مذاکره شده ایم تا دربارهٔ اجرای طرح های عمرانی و کمک به تاسیس شرکت های دانش بنیان از آنها استفاده کنیم.
وی افزود: درآخرین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به احسن شدن اموال دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید که به سبب آن اموال مازاد دانشگاه صرف طرح های سرمایه گذاری شده که این درآمد صرف هزینه های جاری نخواهد شد.

 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.