میزان صادرات “نفت عراق” کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزارت نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد صادرات نفت این کشور در ماه ژانویه به سبب حملات به خطوط نفتی این کشور به دو میلیون و ۲۲۸ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، به نقل از یکی از مقامات وزارت نفت عراق میزان صادرات نفت عراق در ماه دسامبر دو میلیون و ۳۴۱ هزار بشکه در روز بوده است که عمده دلایل این کاهش صادرات، عملیات خرابکارانه علیه خطوط انتقال نفت از مناطق نفت خیز شمال کرکوک به ترکیه گزارش ممتاز به نقل از شده است.

به علاوه شرایط نامساعد جوی و عملیات تعمیر و نگهداری از تاسیسات نفتی در مناطق نفتی جنوب از دیگر دلایل کاهش صادرات نفت عراق گزارش ممتاز به نقل از شده است.

این مقام وزارت نفت عراق به خبرگزاری شین هوا گفت: این کشور در ماه ژانویه روزانه دو میلیون و ۳۶ هزار بشکه نفت از بندر بصره صادر کرده است؛ در این مدت همچنین روزانه ۱۹۲ هزار بشکه نفت از طریق بندر سیحان ترکیه صادر کرده است.

اقتصاد عراق به شدت به تولید نفت خام وابسته است به طوری که ۹۵ درصد درآمدهای دولت عراق را تشکیل می دهد.

دولت عراق در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد میزان دخایر حتمی این کشور به ۱۴۳ میلیارد و۱۰۰  میلیون بشکه افزایش یافته است، در صورتی که قبلا میزان ذخایر نفتی این کشور حدود ۱۱۵ میلیارد بشکه برآورد شده بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.