میزان نقدینگى کاهش یافت

جام جم آنلاین: محمود بهمنی گفت: سیاستهای بانک مرکزی و دولت موجب شد؛ نقدینگی در پایان سال کنترل شود و میزان سپرده ها افزایش پیدا کند. رشد نقدینگی در سال ۸۹؛ ۲/۲۵ بود که در سال ۹۰ به ۴/۱۹ کاهش یافت. در حال حاضر نقدینگی حدود ۳ هزار و ۵۲۲ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با بیان این که سیاستهای دولت برای کنترل بازار ارز و سکه و طلا همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در سال گذشته اگر بحث علمی، اقتصادی و کارشناسی وجود داشت، به طور غیر واقعی شاهد افزایش کاذب قیمت ارز و سکه و حتی طلا نبودیم. چطور می شود که قیمت طلا در دنیا پایین بیاید و در ایران بالا برود!

وی افزود: باید درون کشور و جامعه ما این مسئله روشن شود که غربی ها همین را می خواهند که بگویند تحریمها بر ضد ایران تاثیر گذاشته است. اما باید بدانیم این قیمتها کاذب است و قیمت واقعی طلا و ارز این نیست. قیمت طلا در تمام دنیا مشخص است؛ به اندازه وزن در همه جای دنیا طلا خرید و فروش می شود و قیمت واقعی آن مطابق اونس جهانی است.

بهمنی در ادامه تاکید کرد: سیاستهای ما برای کاهش قیمتها که در چند ماه گذشته اعمال شد به خوبی جواب داد و  این سیاستها برای کنترل قیمتها همچنان ادامه خواهد داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.