مُسکن های بوئیدنی!

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج‌گانه انسان است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان علاوه بر ویژگی‌هایی که همه ما از آن سراغ داریم، وجود این حس در بدن، انسان را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات روحی و جسمی محافظت می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران در این زمینه انجام داده‌اند اشخاصی که حس بویایی خود را از دست داده اند نسبت به اشخاص دیگر بیشتر در معرض ابتلا به بعضی بیماری‌های روحی مانند افسردگی، استرس و اضطراب قرار دارند. براساس یافته محققان انواع بوها و رایحه‌ها می‌توانند با تحریک سیستم عصبی و به دنبال آن مغز تاثیرات موثری را در حفظ سلامت و تسکین بیماری‌ها داشته باشند.

دردتان را فراموش ‌کنید

امروزه در بسیاری از کلینیک‌ها از شیوه درمانی رایحه درمانی برای تسکین دردها و آرامش بخشی به بیماران پیش و بعد از عمل‌های جراحی استفاده می‌‌شود.  استشمام روغن یا عصاره اسطوخودوس و مصرف موضعی آن در ناحیه درد به جز جراحت‌ها و زخم‌های باز به کاهش درد بیمار کمک می‌کند. بعضی درمانگران طب سنتی بر این باورند که از رایحه لاوندر یا اسطوخودوس می‌توان به جای استامینوفن و انواع مسکن‌ها برای تسکین دردهای موضعی در ناحیه شکم مانندتسکین دل پیچه و نفخ کمک گرفت.

می‌خواهید کودکی باهوش داشته باشید؟

بر اساس تحقیقات دانشمندان بوییدن بعضی عطر‌ها یا روغن‌ها سبب افزایش هوشیاری و دقت در انسان می‌شود. از این رو درمانگران شیوه درمانی رایحه درمانی بوییدن عصاره و اسانس‌های طبیعی از لیمو و گیاه اوکالیپتوس را یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش کاربری، هوشیاری و دقت انسان می‌دانند.

عطر گل سنبل

رایحه گل سنبل از جمله بهترین داروهای طبیعی برای درمان بی خوابی و اختلالات ناشی از آن است. درمانگران و متخصصان رایحه درمانی استشمام عطر گل سنبل یا عصاره آن را بهترین روش برای برطرف شدن مشکلات ناشی از بی‌خوابی می‌دانند. به اعتقاد این درمانگران اشخاص مبتلا به بی‌خوابی با بوییدن رایحه گل سنبل پیش از خواب، می‌توانند بر این مشکل غلبه کرده و بی‌خوابی خود را درمان کنند.

اگر همیشه اضطراب دارید

درمانگران رایحه درمانی بوییدن وانیل را برای کنترل و درمان استرس به بسیاری از مراجعه‌کنندگان خود پیشنهاد می‌کنند. به اعتقاد این گروه بوییدن وانیل که به عنوان یکی از گیاهان دارویی بسیار خوشبو در جهان شناخته می‌شود، تاثیر بسیاری در کاهش استرس، کنترل ضربان قلب و همین طور تسکین اضطراب ناشی از تنش‌های روزمره، استرس ناشی از کار یا امتحان دارد.

خانم‌ها توجه کنند

بوییدن گل رز یا عصاره آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین و برطرف کردن دردهای ناشی از قاعدگی در زنان است. با بوییدن این رایحه علاوه بر آنکه هورمون‌های بدن تنظیم و هماهنگ می‌شوند، از میزان گرفتگی و اسپاسم‌های عضلانی کاسته شده و در مواردی که خون ریزی اشخاص بسیار است و نیاز به کاهش و کنترل خونریزی وجود دارد، استشمام این رایحه بسیار موثر و کاربردی است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.