مک‌لارن اطلاعات رسمی پی۱ را منتشر کرد

۱۲ تیرماه ۱۳،

مک‌لارن اطلاعات رسمی پی۱ را منتشر کرد

Bookmark and Share

همزمان با تحویل اولین دستگاه از سوپرکار پی ۱، مک‌لارن اطلاعات رسمی از عملکرد این خودرو را منتشر کرد. براساس این اطلاعات شتاب صفر تا صد این ماشین ۲.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت خودرو به صورت الکترونیکی به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

انتشار آمار رسمی عملکرد پی ۱ واکنشی به نبرد رسانه‌ای است که پورشه ماه قبل آغاز کرد. کارخانه آلمانی با سوپرکار ۹۱۸ خود رکورد شش دقیقه و ۵۷ ثانیه را در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد. نوربرگ‌رینگ پیستی است که بسیاری از سازندگان خودروهای اسپرت محصولات خود را در آن آزمایش می‌کنند. سریعترین رکورد در این پیست حدود ۲۱ کیلومتری متعلق به خودرویی انگلیسی به نام رادیکال اس‌ار۸ است و پورشه ۹۱۸ تنها خودرویی پس از رادیکال است که توانسته رکوردی زیر هفت دقیقه ثبت کند. 

مک‌لارن به طور رسمی اعلام کرده بود که قصد ندارد در نوربرگ‌رینگ رکوردی ثبت کند و به این ترتیب از روبرو شدن مستقیم با پورشه طفره رفت. در عوض مک‌لارن می‌گوید به جای تمرکز بر سرعت بالا می‌خواهد خودروهایش را با تمرکز بر فرمان‌گیری و قابلیت رانندگی بهتر بسازد. با این حال هجمه تبلیغاتی پورشه، کارخانه انگلیسی را وادار کرد تا در واکنش از فرصت تحویل پی ۱ به اولین مشتری خود استفاده کند و عملکرد سوپرکارش را به رخ بکشد. 

براساس آمار انتشار یافته شتاب صفر تا صد کیلومتر پی ۱ تنها ۲.۸ ثانیه است. به این ترتیب پی ۱ به گروه اندکی از خودروها پیوسته است که شتابشان زیر سه ثانیه است. از جمله خودروهای دیگر این گروه می‌توان به آریل اتم وی ۸، کونیگزگ آگرا آر، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت و نیسان جی‌تی-آر اسپک ۸ اشاره کرد. 

سرعت پی‌۱ تنها در ۶.۸ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۱۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. 

عملکرد پی۱ در ترمزگیری هم بسیار خیره کننده است. مسافتی که پی ۱ برای ترمزگیری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد تنها ۳۰.۲ متر است. این مسافت برای رسیدن سرعت از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به حالت سکون ۱۱۶ متر است و هنگامی که در سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت راننده پایش را روی ترمز فشار دهد ۲۴۶ متربعد ماشین متوقف می‌شود. 

مصرف سوخت این سوپرکار با ۹۱۶ اسب بخار قدرت که از ترکیب موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری با دو توربو و یک موتور الکتریکی به دست می‌آید تنها ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که با استانداردهای یک سوپرکار رقم اندکی است. پی ۱ در هر کیلومتر ۱۹۴ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. 

از این خودرو قرار است ۳۷۵ دستگاه ساخته شود و قیمت آن حدود یک میلیون و سیصد هزار دلار است.

برچسب ها : مک‌لارن | پی۱ | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۰/۲۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.