میانگین اجاره هر متر مربع آپارتمان

۲۳م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از آمار مرکز آمار ایران، حداقل اجاره هر متر مربع بنای مسکونی در تهران یک هزار تومان و حداکثر آن ۶۰ هزار تومان و متوسط آن ۱۵ هزار و ۱۵ تومان و درصد تغییرات نسبت به بهار سال جاری ۱۱٫۲ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۳۶٫۵ درصد است.

براساس این گزارش، میانگین اجاره هر متر مربع آپارتمان یا زیربنای مسکونی در منطقه ۱ تهران حداقل دو هزار و ۴۵۰ تومان، حداکثر ۶۰ هزار و ۶۸۹ تومان و میانگین آن ۲۱ هزار و ۳۹۵ تومان است که معاملات اجاره این منطقه ۳٫۷ درصد کل قراردادهای اجاره تهران را شامل شده و نسبت به بهار سال جاری ۱۱٫۵ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۴۴٫۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در منطقه ۲۲ تهران حداقل میانگین اجاره هر متر مربع آپارتمان یا زیربنای مسکونی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان، حداکثر ۲۲ هزار و ۳۱۹ هزار تومان و میانگین ۱۰ هزار و ۶۳۹ تومان بوده است که یک درصد معاملات اجاره شهر تهران را شامل شده و نسبت به بهار سال جاری ۱۳٫۲ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۳۸٫۵ درصد رشد نشان می‌هد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در منطقه ۵ تهران که بیشترین معاملات اجاره در تهران با سهم ۱۴٫۴ درصدی در آن اتفاق افتاده حداقل هزار و ۸۸۳ تومان میانگین ۱۵ هزار و ۶۸۵ تومان و حداکثر ۴۶ هزار و ۴۷۰ تومان و رشد آن نسبت به بهار سال جاری ۱۰٫۱ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۳۶٫۸ درصد بوده است.

همچنین براساس این گزارش، در منطقه ۱۵ تهران بیشترین افزایش اجاره هر متر مربع آپارتمان و زیربنای مسکونی نسبت به سال قبل با رشد ۵۳٫۸ درصد بوده است که حداقل اجاره هر متر مربع در این منطقه هزار و ۱۳۰ تومان، حداکثر ۲۲ هزار و ۹۸۲ تومان و میانگین ۹هزار و ۷۵۷ تومان بوده است که ۴٫۷ درصد کل قراردادهای اجاره در تهران را تشکیل می‌دهد و نسبت به بهار سال جاری از رشدی معادل ۱۳٫۳ درصد برخوردار است.

براساس این گزارش کمترین افزایش اجاره‌بهار در منطقه ۱۱ نسبت به بهار سال جاری با رشد ۸ درصدی اتفاق افتاده است که البته نسبت به تابستان سال قبل از رشدی معادل ۳۴٫۷ درصد برخوردار بوده و سهم قراردادهای اجاره مسکونی در این منطقه از کل تهران ۴ درصد و حداقل اجاره هر متر مربع هزار ۲۵۰ تومان، حداکثر ۲۵ هزار و ۵۲۴ تومان و میانگین آن ۱۲ هزار و ۳۵۳ تومان اعلام شده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.