میتسوبیشی لباس نیسان را پوشید!

باورکردن اینکه یک خودروی لوکس ژاپنی، اینک با دو برند متفاوت در این کشور فروخته می شود، سخت است. اما میتسوبیشی با معرفی سدان لوکس پرودیا که در اصل همان اینفینیتی M می باشد، این کار را انجام داده است.

Mitsubishi Proudia

Mitsubishi Proudia

میتسوبیشی سالهاست که دیگر در کلاس خودروهای لوکس، جایگاه و مدلی برای عرضه ندارد. حالا هم که بعد از یک وقفه ۱۰ ساله به این کلاس باز می گردد، باید تحت سایه نام اینفینیتی قرار بگیرد. جالب اینکه پروتون مالزی هم سعی داشت از این پلتفرم برای ساخت یک خودروی لوکس بنام Perdana استفاده کند که به نتیجه نرسید.

Mitsubishi Proudia Rear

Mitsubishi Proudia

میتسوبیشی پرودیا (Proudia) با موتورهای ۲٫۵ لیتری و ۳٫۷ لیتری شش سیلندر خورجینی با توانهای ۲۲۲ و ۳۳۰ اسب بخار و بصورت دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب خواهد بود. ظاهرا میتسوبیشی به خود زحمت زیادی نداده و تنها جلوپنجره اینفینیتی M را تغییر داده و آرم خود را نیز جایگزین کرده است!

Mitsubishi Proudia dashboard

Proudia dashboard

Mitsubishi Dignity dashboard

Dignity dashboard

Mitsubishi Proudia interior

Proudia interior

یک نمونه هایبریدی از این خودرو با نام Dignity یا منزلت با ترکیبی از موتور ۳٫۵ لیتری و یک موتور الکتریکی نیز به بازار خواهد آمد که البته نمونه مترادف آن در نیسان، اینفینیتی M35h می باشد. دیگنیتی ۱۵ سانتی متر نیز کشیده تر از پرودیا می باشد.
با اینکه میتسوبیشی پرودیا احتمالا در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد، اما قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری برای آن درنظر گرفته شده است. قیمت دیگنیتی هم ۱۰۵ هزار دلار ناقابل است. اما چرا باید نیسان به رقیب خود اجازه استفاده از پلتفرم خود را بدهد؟ شاید دلیل آن توافقی دوجانبه باشد که در سال ۲۰۱۰ بین نیسان و میتسوبیشی امضا شد و نیسان هم می تواند از کمکهای میتسوبیشی برای ساخت یک وسیله نقلیه تجاری الکتریکی بهره ببرد.

میتسوبیشی سدان لوکس

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.