میزان “نمک مصرفی” در کشور دو برابر “استاندارد جهانی”

اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر دیناروند گفت: مصرف نمک در کشورمان بیش از مورد نیاز بوده که “استاندارد” آن ۵ گرم در روز است که ما بیش از ۱۰ گرم یعنی بیش از دو برابر استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رسول دیناروند، رئیس  غذا و داروی وزارت بهداشت در همایش “روز جهانی غذا” گفت: با توجه به مسئولیت و ماموریت غذا و  دارو مشکلات را به دو دسته بیان می کنیم یکی مشکلات مربوط به سلامت و ایمنی فراورده های غذایی و مشکلات تغذیه و “امنیت غذایی” قسمت دوم ایمنی غذا است،چالش های اساسی در این خصوص داریم، بحث فراورده های کشاورزی و باقی ماندن سموم در این محصولات و مواد غذایی فرآوری شده ماننده سوسیس و کالباس که باید در این زمینه نظارت گسترش  یابد.

وی گفت:در بحث امنیت غذایی این مساله مهم است که بیش از ۵۰ درصد مردم “کالری” مورد نیازشان بیش از حد دریافت است که در بروز “بیماری های قلبی” و عروقی موثر است، پیش از اینکه ما نگران کمبود” کالری” و فقر و مواد غذایی در کشور باشیم ولی پر خوری و “چاقی” برای مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مردم نیز  بیشتر از  نیاز خود مواد غذایی دریافت میکنند و در مرز چاقی و بالاتر از آن می باشند ،مصرف نمک در کشورمان بیش از مورد نیاز بوده که “استاندارد” آن ۵ گرم در روز است که ما بیش از ۱۰ گرم یعنی بیش از دو برابر استفاده می کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: “سرانه دریافتی” شیر و “لبنیات” در کشورمان کم است که این میزان در کشورمان ۸۰ تا ۹۰ لیتر است ولی در بعضی از کشورها به ۴ برابر این می رسد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.