میزبانی قهرمانی بسکتبال آسیا از لبنان گرفته شد

۲۱م دیماه ،

براساس تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا، میزبانی بیست و هفتمین دور مسابقات قهرمانی مردان آسیا با توجه به شرایط لبنان از این کشور گرفته شده و به گزینه بعدی یعنی فیلیپین رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به شرایط کشور سوریه و تاثیر غیر مستقیم این شرایط بر کشور لبنان، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در تابستان سال آینده از این کشور گرفته شده و با توجه به علاقه قبلی فیلیپینی هاٰ‌ شهر مانیل جایگزین بیروت شد.

هاکوپ خاجیریان دبیر کل لبنانی کنفدراسیون بسکتبال آسیا با اعلام این خبر تاکید کرد که زمان برگزاری بازیها تغییر نکرده و فیلیپین از ۱۱ تا ۲۱ مرداد سال بعد میزبان رقابتها خواهد بود.

پیش از این لبنان در میزبانی مسابقات جام باشگاههای آسیا در مهر ماه سال جاری هم نا موفق بوده و به سبب ناامنی در بیروت، بازیها بدون برگزاری فینال مهرام- الریاضی نیمه تمام ماند. از همان زمان احتمال پس گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا از کشور لبنان قوت گرفت.

مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ اسپانیا هم به شمار رفته و سه تیم برتر این بازیها به جام جهانی راه پیدا می کنند.

براساس تقویم نهایی کنفدراسیون بسکتبال آسیاٰ در سال ۲۰۲۴ ابتدا بازیهای قهرمانی مردان آسیا از ۱۱ تا ۲۱ مرداد سال ۹۲ در مانیل برگزار می گردد. پس از آن رقابتهای کاپ آسیا از ۲۳ تا ۳۱ شهریور به میزبانی کشور اردن انجام می گیرد.

تهران سومین میزبان آسیایی سال ۲۰۱۲ با میزبانی سومین دوره قهرمانی زیر ۱۶ سال پسران در دهه اول مهر است و دو رقابت قهرمانی بزرگسالان و زیر ۱۶ سال دختران آسیا در بانکوک و سریلانکا آخرین برنامه های سال ۲۰۲۴ بسکتبال قاره به شمار می روند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.