مینی آی‌پد پاییز می‌آید؟

هارگریوز روز پنج شنبه در گزارشی که در همین باره منتشر کرده بود، نوشت: ما با احتمال ۳۱ درصد خطا پیش بینی می‌کنیم که اپل چنین آی پدی را عرضه کند. و تخمین زده ایم که اپل تا پایان دسامبر ۲۰۱۲، ۱۰ میلیون و تا پایان سال ۲۰۲۴، ۳۵٫۲ از این مینی آی‌پدها را به فروش برساند. بر اساس این تخمین ها میزان سفارش هایی که برای مینی آی پد گرفته می شود کاملا بستگی به ظرفیت تولید اپل دارد. ما همچنین پیش بینی کرده ایم که میزان فروش آی پد ۹٫۷ اینچی ۲۵ درصد این میزان است یعنی به ازای هر ۴ آی پد مینی، یک آی پد ۹٫۷ اینچی فروخته خواهد شد. بنابراین بر اساس پیش بینی های ما کل فروش آی پد در سال ۲۰۲۴ از میزان ۶۵٫۲ میلیون دستگاه به ۹۱٫۶ میلیون دستگاه خواهد رسید.

مدتهای زیادی است که شایعه شده اپل قصد تولید یک آی پد ۷ اینچی  را دارد ، اما این کمپانی همچنان در این باره سکوت کرده است . تام مینلی، مدیر تحقیقات IDC ،هم معتقد است که اپل سلطه و انحصارش بر بازار را با تولید آی پد مینی افزایش خواهد داد. او در گزارشی که به دنبال معرفی نکسوس ۷ منتشر شد نوشت: اگر همانطور که شایع شده اپل تا اواخر امسال یک تبلت ۷ اینچی زیر ۳۰۰ دلار به بازار عرضه کند،ما انتظار داریم که حضور این کمپانی در بازار تبلت ها قدرتمندتر از گذشته شود.

به اعتقاد هارگریوز، اپل  با معرفی یک آی پد مینی ۱۶GB، بازار را برای آی پد دو ۳۹۹ دلاری سخت خواهد کرد. او همچنین معتقد است که در ماه اکتبر ،آی پد کنونی ۹٫۷ اینچی هم با تغییراتی مانند باتری سبک تر و صفحه نمایش اکسید TFT و نیز تغییر در محل قرارگیری دوبین عرضه خواهد شد. هارگیوز تصور می کند با این تغییرات قیمت این مدل آی پد از ۶۳۰ دلار به ۶۹۰ دلار افزایش خواهد یافت.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.