میوه‌های پاییزی در راه بازار

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به این که بهتر است برای تناسب قیمت و کیفیت، کشاورز محصول را خودش دسته بندی و بسته بندی کند، گفت: بالاترین میزان مصرف میوه در …

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به این که بهتر است برای تناسب قیمت و کیفیت، کشاورز محصول را خودش دسته بندی و بسته بندی کند، گفت: بالاترین میزان مصرف میوه در چند روز گذشته مربوط به انگور، خربزه و هندوانه بوده است.

حسین مهاجران اظهار کرد: در فصل پاییز انار، پرتقال ،‌نارنگی، لیمو شیرین، خرمالو و ازگیل به میدان خواهد آمد که در حال حاضر میوه قیمت و کیفیت مناسبی دارد و این در حالی است که انگور درجه یک ارومیه قرمز رنگ کیلویی ۱۱ هزار تومان و سفید آن کیلویی ۶ هزار تومان در میدان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خیار در حال حاضر در پی کاهش حجم تولید در برخی مناطق و کاشت سنتی در مناطق دیگر بوده که نتوانسته میزان مصرف را پوشش دهد و پیش بینی می‌شود سال‌ آینده میزان کاشت خیار در ایران آنقدر افزایش یابد که هزینه کاشت را پوشش ندهد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران یادآور شد: اگر کشاورز بسته بندی و سایزبندی محصول را به شخصه انجام دهد، محصولات با درجه بندی مختلف متناسب با نیاز به میدان وارد می‌شود که هزینه کمتر برای کشاورز و مشتری را رقم خواهد زد.

وی افزود: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی و پیاز محصولاتی هستند که مشتری به شدت به دنبال جداکردن آن است که اگر بسته بندی و جداسازی آن توسط کشاورز انجام شود دورریز و هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

مهاجران گفت: قیمت عرضه انگور در میدان کیلویی ۳هزار، انار ۲ تا ۴ هزار، پرتقال، لیمو شیرین ۲۵۰۰، نارنگی ۴تا ۵هزار و ۵۰۰، گوجه ۴۰۰ تا ۱۳۰۰، سیب زمینی ۱هزار تا ۱۴۰۰ و پیاز ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.