میگو از لخته شدن خون پیشگیری می کند

۱۱م دیماه ،

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه میگو یک منبع پروتئین دریایى است افزود: میگو از نظر مقایسه‏اى نسبت به سایر غذاهایى که پروتئین بسیارى دارند مانند گوشت ماهى و گروه ماکیان کالرى کمترى است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ علی اکبر کمالی با اشاره به کیفیت بالای پروتئین و اسید آمینه‏هاى لازم موجود در میگو گفت: پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایى به سبب نداشتن بافت همبند به راحتى هضم مى‏شود.

وی عنوان کرد: اشخاص مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذاى حاوى میگو گزینه مناسبى براى تأمین پروتئین روزانه آنها است.

این کارشناس صنایع غذایی با بیان این که در میگو میزان اسید چرب اشباع که براى سلامتى مضر است، صفر است که مى‏تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند، عنوان داشت: میگو مقدار قابل توجهى املاح ضرورى به خصوص فسفر و آهن دارد که بویژه براى کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

این کارشناس با بیان این که میگو داراى مقدار کمی چربی است، گفت: اسیدهاى چرب امگا۳ که از دسته‏هاى چرب غیراشباع بوده و براى سلامتى مفید می باشند در میگو به وفور یافت مى‏شود. این دسته از اسیدهاى چرب مى‏توانند در کاهش خطر بیمارى‏هاى قلبى مؤثر واقع شوند. اسیدهاى چرب امگا۳ همچنین اجزاى ضرورى براى غشاى سلول مغز و بافت چشم است.

وی بیان کرد: میگو منبع غنى از ویتامین‏هاى ‏A، B۶، ۱۲B، C، D، E و املاحى چون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روى، مس، منگنز و سلنیم است. همچنین کلسیم، روى، آهن، منیزیم و فسفر موجود در میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.

این کارشناس صنایع غذایی متذکر شد: میگو به سبب داشتن اسیدهاى چرب امگا۳ به کنترل التهاب و پیشگیرى از لخته شدن خون کمک مى‏کند.

منبع : ممتاز نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.