می‌توانم شهردار ˝محمدشهر˝ شوم

مهرجویی در مراسم انجمن متخصصان محیط زیست:

داریوش مهرجویی هنگام دریافت تندیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران گفت: توانایی دارد شهردار ˝محمدشهر˝ شود و از عدم توجه بخش دولتی به حفظ و پاکیزگی محیط زیست انتقاد کرد.

به گزارش هنرآنلاین، کارگردان “نارنجی‌پوش” در هجدهمین همایش انجمن متخصصان محیط زیست ایران که ۱۵ اسفندماه در تالار جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شد با تشکر از توجه به این فیلم سینمایی بیان کرد: این جایزه، اولین واکنش نسبت به «نارنجی‌پوش» است که من دغدغه‌ای ۲۰ ساله برای ساختش داشتم.

او سپس با اشاره به آماری و ارقامی که قائم‌مقام سازمان محیط زیست در سخنرانی‌هایش ارائه داده بود، گفت: دولت باید به جزئیات توجه داشته باشد نه کلیاتی که مدام آن‌ها را در قالب آمار و ارقام اعلام می‌کند. آنچه من در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام این است که هر بار از تهران خارج می‌شوم،می‌بینم جاده‌ها پر از زباله‌هایی است که تا ابد تجزیه نمی‌شود یا وقتی وارد جنگل عباس آباد می‌شوم، کامیون‌هایی را می‌بینم که زباله‌ها را در جنگل‌ها رها می‌کنند. وقتی محیط زندگی انسان آلوده و پر از زباله باشد، طبیعی است که ذهن او هم زباله‌ساز خواهد شد.

مهرجویی سپس با تقدیر از شهرداران تهران برای توجه به زیبایی و نظافت پایتخت اظهار کرد: مسئولین محیط زیست باید فکرها و راهکار‌های عملی داشته باشند تا علاوه بر شهر تهران که آقایان قالیباف و کرباسچی آن را آراسته‌اند، شهرهای دیگر هم از زیبایی و نظافت برخوردار باشند. انقدر نگویید بخش خصوصی چرا کاری نمی‌کند، باید ببینید که دولتی‌ها چه کرده‌اند؟!

وی با اشاره به آمارهای مختلف مرتبط با محیط زیست که مسئولان در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، افزود: من به کلیات کاری ندارم؛ اگر آمارها را ببینید متوجه می‌شوید که پنج هزار نفر در سال بر اثر سرطان ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. پشت میزتان ننشینید و مدام بگویید که دنیا برای حفظ محیط زیست چه کرده است،بلکه فکری به حال محیط زیست کشور خودمان بکنید.

مهرجویی در سخنان خود بارها از شهردار محمدشهرکرج شدیدا انتقاد کرد و گفت: شهر «محمدشهر» که نام پیامبر اسلام (ص) روی آن است و طبیعتا باید در نظافت و زیبایی نمونه باشد، پر از زباله است و شاید حتی یک زمین سبز در آن پیدا ‌نشود. این شهر باید نماد زیبایی شهرهای ایران باشد در حالی که اینطور نیست. واقعا اگر شهردار «محمدشهر» نمی‌تواند از عهده‌ی وظیفه‌اش بر بیاید، من می‌توانم شهردار آنجا بشوم.

کارگردان «نارنجی‌پوش» در سخنانش از «ایزد شهر» کرج هم به عنوان یک شهر پاکیزه نام برد و از مسئولان آنجا تشکر کرد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.