ناآرامی‌های نوزاد نتیجه نگرانی‌های مادر در دوران “بارداری”

اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام عواطف مادر از جمله هیجانات، عصبانیت‌ها، افسردگی ها در دوران “بارداری” می تواند بر جنین تأثیر گذار باشد.

سعید عبدالهی، متخصص مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تمام عواطف مادر از جمله هیجانات، عصبانیت‌ها، افسردگی ها در دوران بارداری می تواند بر جنین تأثیر گذار باشد از اینرو اگرهای مادر در این دوران حالت عصبی داشته باشد این حس بر جنین خود منتقل خواهد شد.

وی افزود: دوران جنین، از دوره های با اهمیت زندگی هر انسانی است که در واقع ذهنیت انسان دراین دوران رشد می‌کند، که موفقیت یا ناکامی هر فردی بستگی به این دوران دارد.

وی تصریح کرد: اگر مادر، در این دوران آرام باشد کودک او نیز آرامش خواهد داشت از اینرو نگرانی‌های مداوم مادر در دوران بارداری، منجر به ترشح هورمون‌هایی می‌شود که عامل فشار روحی است.

این متخصص مامایی اظهار داشت: نگرانی های مادر، در طول دوران بارداری منجر به تحریک فیزیکی جنین شده و از اینرو نوزاد او بعد از تولد پرسروصدا، کم خواب تر کم غذاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین نوزاد و جنین در دوران بارداری حائز اهمیت است عنوان کرد: هرگونه حس خوب و بد مادر، در این دوران بر روی رشد جسمی و روانی و ذهنی جنین بعد از تولد تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کودکی شاد است که مادری با افکار مثبت دارد در واقع این افکار مثبت مادر می‌تواند جنین خود را به سمت داشتن زندگی خوب هدایت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.