ناخالصی های موجود در مواد مخدر مرگبار است

به گزارش ایمنا به نقل از وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد تقلبی گفت: فرآورده های تقلبی تمجیزک و نور جیزک، نه تنها سبب ترک اعتیاد نمی شود بلکه در اغلب آنها مواد سمی و کشنده وجود دارد.
دکتر مصطفی اسماعیلی گفت: ناخالصی های موجود در انواع مواد مخدر، در برخی موارد از خود ماده مخدر مرگبار تر است و فرآورده های مخدر و اعتیاد زای “پان” بر خلاف ادعای مطرح شده مبنی بر خوشبو کنندگی دهان و یا ترک سیگار، سبب بروز اعتیاد می شوند.
وی افزود: بر اساس گزارش های موجود مصرف حتی یک عدد قرص اکستازی، منجر به مرگ شده است و امتحان کردن مصرف مواد در جمع دوستان و از روی کنجکاوی ، آغاز حرکت در مسیر بی بازگشت اعتیاد است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان سکته های قلبی و مغزی، تشنج، نارسایی کبد و کلیه و تخریب سلولهای مغزی و عضلانی از عوارض مسمومیت با قرص اکستازی دانست و بیان کرد: مصرف مواد توهم زا مانند حشیش، اکستازی و lsd می توانند سبب بروز حوادث مرگبار مانند سقوط از ارتفاع، تصادف، نزاع و خودکشی در فرد مصرف کننده شوند.
دکتر اسماعیلی خاطر نشان کرد: مصرف همزمان مواد مخدر با برخی از داروهای خواب آور و آرام بخش می تواند سبب بروز مسمومیت های شدید و حتی مرگ در فرد مصرف کننده می شود.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.