نادیده گرفتن تحریم های ایران توسط انگلیس: تولید گاز در میدان “رهوم” آغاز شد

دولت انگلیس همچنین اعلام کرد درآمدهای شرکت ملی نفت ایران از سهم خود از میدان گازی رهوم در حساب توقیف شده ای نگهداری خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، رویترز نوشت: این میدان گازی بزرگ در دریای شمال، “رهوم ” نام دارد و بهره برداری از آن به صورت مشترک توسط شرکت ملی نفت ایران و شرکت بی پی انجام می گردد.

دولت لندن در سال ۲۰۱۰ به سبب تحریم های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفت ایران، تولید در میدان گازی رهوم را متوقف کرد.

وزارت انرژی انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: اجازه ازسرگیری تولید در میدان گازی “رهوم” در دریای شمال صادر شد زیرا برای جلوگیری از ضرر دائمی میدان با فشار و گرمای بالا این اقدام لازم است. همچنین این میدان برای تعطیلی دائمی طراحی نشده است.

در بیانیه وزارت انرژی انگلیس آمده است: دولت لندن از تولید دوباره در میدان گازی رم حمایت می کند. این موضوع برای جلوگیری از آسیب های احتمالی زیست محیطی و ضرر به ارزش این میدان ضروری است.

میدان گازی رهوم در دریای شمال تا قبل از تعطیلی در سال ۲۰۱۰، چهار درصد از تولید گاز انگلیس را به خود اختصاص می داد.
تولید گاز از میدان رهوم از دسامبر ۲۰۰۵ آغاز و هزینه راه اندازی آن ۶۵۶ میلیون دلار اعلام شد.

سخنگوی شرکت نفتی بی پی در این باره گفت: تلاش می کنیم در چند هفته آینده موافقت نهایی برای از سرگیری تولید در میدان گازی رهوم را دریافت کنیم. در چنین شرایطی می توانیم  فعالیت ها برای ازسرگیری تولید گاز را در میدان رهوم آغاز کنیم.

این اتفاق در حالی روی می دهد که تحریم های اتحادیه اروپا علیه شرکت های ایرانی و از جمله شرکت ملی نفت ایران همچنان برقرار است.
دولت انگلیس همچنین اعلام کرد درآمدهای شرکت ملی نفت ایران از سهم خود از میدان گازی رهوم در حساب توقیف شده ای نگهداری خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.