ناراحتی وزیر فرانسوی از زیر گرفته شدن یک گربه در ایستگاه قطار

وزیر فرانسوی از زیرگرفته شدن گربه در ایستگاه قطار پاریس «بهت‌زده» شد .

ناراحتی وزیر فرانسوی از زیر گرفته شدن یک گربه در ایستگاه قطار

به گزارش ممتاز نیوز، ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه می‌گوید از حادثه مرگ یک گربه زیر قطاری در حال حرکت که در یک ایستگاه پر تردد راه‌آهن پاریس روی داد «به شدت بهت‌زده» است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حادثه اوایل ماه جاری میلادی در یکی از ایستگاه‌های شلوغ راه‌آهن پاریس روی داد و طی آن قطاری که تازه به راه افتاده بود به طور عمد یک گربه خانگی را زیر گرفت.

وزیر کشور فرانسه در حالی پس از گذشت بیست و پنج روز از حادثه «بهت‌زده» شده که یک گروه از حامیان حقوق حیوانات هفته گذشته شکایتی را علیه ابرشرکت راه‌آهن فرانسه تسلیم مراجع قضایی این کشور کردند.

در این شکایت آمده است که یک گربه خانگی روز دوم ژانویه در ایستگاه «مون‌پارناس» زیر گرفته شده و کشته شده است.

جورجیا و دختر پانزده ساله‌اش؛ ملینا که گربه ‌خانگی‌شان «نکو» در این حادثه جان باخته می‌گویند در ایستگاه آماده سفر به بوردو بودند که حیوان خانگی ناگهان از کیف مسافرتی خود فرار می‌کند و زیر یک قطار پرسرعت ناپدید می‌شود.

تلاش بیست دقیقه‌ای این دو مسافر برای متقاعد کردن کارکنان ایستگاه به منظور نجات حیوان خانگی نتیجه نمی‌دهد و در نهایت گربه در پی حرکت قطار کشته می‌شود.

ملینا به اعضای «۳۰ میلیون دوست»، یک گروه فعال از حامیان حقوق حیوانات در پاریس می‌گوید که شاهد «دو نیم شدن» گربه بوده‌ است.

وی سپس می‌افزاید: «کارکنان ایستگاه به ما گفتند که این مشکل آنها نیست، این فقط یک گربه است و ما باید قلاده آن را رها نمی‌کردیم.»

این دو مسافر که گربه خود را در این حادثه از دست داده‌اند می‌گویند پس از کشته شدن «نکو»، شرکت راه‌آهن به آنها یک بلیط رایگان قطار به مقصد بوردو داد.

گروه «۳۰ میلیون دوست» می‌گوید پس از این حادثه شکایتی را به دلیل نحوه «رفتار غیرمسئولانه کارکنان شرکت راه‌آهن که منجر به مرگ یک حیوان شد» تنظیم و به مراجع ذی‌طلاح ارائه کرده‌ است.

این شکایت در صورت رفتن پرونده به دادگاه می‌تواند جریمه‌ای تا ۷۵ هزار یورو و نیز مجازات پنج سال زندان را برای مجرمان احتمالی به همراه داشته باشد.

وکیل گروه حامیان حقوق حیوانات معتقد است که راه‌اندازی قطار «یک اقدام عمدی و یک تصمیم آگاهانه بوده که از نظر قوانین کیفری قابل سرزنش است.»

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه ضمن ابراز تاسف از این حادثه «تراژیک» یادآور شده است که کارکنان ایستگاه به دلیل خطر برق گرفتگی امکان رفتن زیر قطار برای نجات گربه را نداشته‌اند.

ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز جمعه تاکید کرد که از نحوه مدیریت این حادثه از سوی شرکت راه‌آهن که منجر به مرگ گربه شده «بهت‌زده» است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.