نارگیل وارد صنعت تولید خمیردندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان روغن نارگین را علیه Streptococcus mutans مورد آزمایش قرار داده اند، باکتری دوستدار شکر که به دندان می چسبد و اسیدی تولید می کند که موجب پوسیده شدن دندان می شود.

دانشمندان ایرلندی دریافتند که نارگین می تواند با مهمترین عامل پوسیدگی دندان مقابله کند

وقتی که روغن نارگیل در تماس با آنزیمهای گوارشی قرار می گیرد، به کشنده قوی این عامل پوسیدگی تبدیل می شود. این تحقیقات راه را برای دهان شویه ها و خمیردندانهای حاوی نارگیل به عنوان یک مولفه فعال باز می کند.

دکتر دامین بردی از موسسه فناوری ایرلند به عنوان محقق اصلی این پروژه اظهار داشت: پوسیدگی دندان یکی از مشکلات سلامتی است که معمولا نادیده گرفته می شود این مشکل ۶۰ تا ۹۰ درصد کودکان و اکثریت بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: ترکیب روغن نارگیل که از نظر آنزیمی اصلاح شده است با محصولات بهداشت دندانی یک گزینه به جای افزودنی های شیمیایی خواهد بود چرا که در حال حاضر توجه چندانی به این افزودنی نمی شود.

این محقق تصریح کرد که نتایج تحقیقات وی می تواند تا حد بسیاری مشکل پوسیدگی دندان را از بین برده و مقاومت بسیاری از آنتی بیوتیکهای کنونی را افزایش دهد.

آزمایشهای دکتر بردی از تحقیقاتی الهام گرفته بود که تا حدی نشان می داد شیر هضم شده، ماده mutans  تولید می کند که شباهتی به مینای دندان دارد.

وی افزود: اطلاعات ما نشان می دهد که محصولات هاضمه فعالیت ضد میکروبی دارند. اکنون بررسی این مسئله در دستور کار قرار می گیرد که آیا روغن نارگیل که از نظر آنزیمی اصلاح شده چه اثرات دیگری دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.