ناسا با آندروید گوگل برایتان ماهواره شخصی می سازد

اگر یک ماهواره شخصی داشته باشید با آن چه کار می کنید؟ حتما درموردش فکر کنید … چون احتمالا به زودی یکی خواهید داشت!

فون.ست نام پروژه ای است تحت نظارت مرکز تحقیقات Ames ناسا به منظور کاهش دادن هزینه ساخت ماهواره ها ، تا هرکس که علاقه ای به فضا دارد بتواند برای خودش یک ماهواره داشته باشد.

همچنان که از اسم پروژه پیداست، هدف ساخت ماهواره ای با استفاده از گوشی تلفن همراه است که جزء اصلی نه چندان مخفی آن هم سیستم عامل اندوریید گوگل است. همانطور که ناسا در توضیح این پروژه اشاره کرده، اسمارت فون ها هم اکنون از قابلیت هایی بهره می برند که ماهواره ها به آن نیاز دارند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از : پردازنده های سریع،دوربین و انواع مختلفی از سنسور های متنوع و کارآ.

در کنار تلاش ها ناسا، شرکتی به نام Nano Satisfi، در حال طراحی ماهواره ای است که همگان بتوانند برایش برنامه بنویسند و Southern Stars نیز امید وار است تا سال ۲۰۲۴ بتواند ماهواره ای به نام SkyCube را راه اندازی کند تا کاربران بتوانند روی زمین و با استفاده از موبایل شان از فضا عکس بگیرند.

ساخت اولین فون.ست ناسا- فون ست ۱٫۰ حدود ۳۵۰۰ دلار هزینه بر می دارد. این ماهواره مکعبی شکل کوچک ،مقاوم در برابر اشعه های کیهانی و شامل گوشی  نکسوس وان HTC با سیستم عامل آندروید و مداری بود که هنگام توقف جریان انتقال داده تلفن را مجددا راه اندازی می کند. این ماهواره هم اکنون تست های اولیه را پشت سر گذاشته و همین ماه هم راه اندازی خواهد شد.

فون.ست دوم از گوشی جدید تر نکسوس اس سامسونگ و سیستم های رادیویی دو طرفه استفاده خواهد کرد که به دانشمندان اجازه کنترل ماهواره از روی زمین را هم می دهد.

درماه آوریل ، ناسا باحمایت از یک مسابقه مخصوص توسعه دهندگان، به برنامه نویسان این شانس را داد که اپلیکیشن آندرویدی برای فون ست بنویسند. برنامه هایی مثل ردیابی ستارگان و نظارت بر اشعه ها.

ماهواره Nano Satisfi، اپن سورس (متن باز) است و همه برنامه نویسان می توانند از روی زمین برایش نرم افزار طراحی کنند.

SkyCube، هم که زاییده ذهن های توانمند Southern Stars است، از اپلیکیشن هایی مخصوص iOS و آندروید بهره خواهد برد و حامیان این پروژه قادرخواهند بود با استفاده از آنها، درخواست تصویر برداری کنند و به همان خوبی هم پیام های خود را از ماهواره منتشر کنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.