نامزدهای ریاست جمهوری، پژوهش محوری را جدی بگیرند

۱۹خردادماه،

در بحث و اشاره نامزدهای ریاست جمهوری توجه خاصی به مبحث پژوهش محوری دیده نمی شود.

دکتر هروی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در صحبت هایی که نامزدهای ریاست جمهوری به آموزش عالی داشته اند به بحث های پژوهش محور توجه نشده و این غفلت می تواند خسارت های غیر قابل جبرانی به بدنه علمی کشور وارد سازد.

وی تصریح کرد: در بحث پژوهش در بودجه ۹۲ کاهش اعتبار داریم و نیز به جای اینکه ۲ درصد از در آمد ناخالص ملی به این موضوع اختصاص یابد تنها نیم درصد به بحث های پژوهشی اختصاص  یافته است.

وی با بیان اینکه در بررسی صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری برنامه ای در توجه به بخش های پژوهشی دیده نمی شود خاطر نشان کرد: بی توجهی به پژوهشگران و کارشناسان  این حوزه سبب نگرانی حوزه آموزش عالی شده است.

وی گفت: با این شرایط در سال آینده با بحران پژوهشی در عرصه آموزش عالی مواجه خواهیم شد لازم است کسی که رئیس جمهور آینده به عنوان وزیر علوم و تحقیقات معرفی می گردد بتواند با تدبیر درست افت و خیزهای این حوزه را کاهش دهد.

وی یاد آور شد: اجحاف در حوزه پژوهش در بودجه ۹۲ دیده می گردد لذا رئیس جمهور آینده باید با دل سوزی بیشتری در جهت تقویت بخش های پژوهشی تلاش کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.