نامه اعتراض دانشجویان معترض علوم پزشکی به شیوه برگزاری آزمون‌های جامع

تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی در اعتراض به شیوه برگزاری آزمون های جامع، نامه اعتراض آمیزی به وزیر بهداشت نوشتند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی در اعتراض به شیوه برگزاری آزمون های جامع، نامه اعتراض آمیزی به وزیر بهداشت نوشتند.

بسمه تعالی “دانشجویان باید عدالت را مطالبه کنند و آن را از هر مسئولی بخواهند”
مقام معظم رهبری

حضور محترم مقام عالی وزارت بهداشت؛ خواهر گرانقدر سرکار خانم دکتر دستجردی؛
با اهداء سلام و تبریک سال جدید

با احترام، اینجانبان نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانشجویان رشته های دکترای گروه پزشکی، نسبت به مشکلات آزمونهای جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی دوره اسفندماه ۹۰ متأسفانه پس از یک ماه و نیمتلاش بی پاسخ در وزارت بهداشت و عدم پاسخگویی و نیز برخوردهای کاملا توهین آمیزی که از سوی برخی مسئولین آن وزارت با نخبگان این کشور صورت گرفت، اینک اعتراض شدید خوددرباره این آزمونها را بشرح ذیل حضورتان اعلام می کنیم:

۱٫ تغییرساز و کارقبولی ازحد نصاب شناوربه حدنصاب ثابت ۵۰% آزمون در این آزمونها در شرایطی صورت میگیرد که ۴۷ دوره به همان شیوه نمره گذاری میشده است(حتی در دوران وزیرفعلی)

حال، این سؤال پیش می آید که چنانچه آن شیوه نادرست بوده است، چرا اختیار جان مردم به پزشکانی داده شد که با آن شیوه ارزیابی شده اند؟ و اگرآن شیوه درست بوده،پس چراتغییر داده شده؟

۲٫ متأسفانه علاوه بر تغییر شیوه ی قبولی، ارفاقات دوره های قبل را نیز حذف کرده اند
(مثال ارفاق نزدیک به ۳۰ نمره در دوره گذشته حتی با همین شیوه برگزاری)

۳٫ و در پایان نیز به بهانه واهی عدم موفقیت در این آزمون ها ۶ ماه و بعضا یک تا یک سال ونیم از عمر دانشجویان به هدر میرود که اکثرا با دور شدن دانشجویان ازفضای درس در ۶ ماه انتظارجهت آزمون بعدی، آموخته هایشان نیز پراکنده می شود.

بنابر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی “آمار مردودی این آزمونها در هر دوره حدود ۵% بوده است۱” در حالیکه در این دوره “در یکی از رشته ها ۶۰% مردودی وجود داشته است۲″و نیز “آمار مردودین پایه دندانپزشکی ۳۰% ، پایه پزشکی ۳/۱۳% ، پیش کارورزی پزشکی ۱۰% و پایه داروسازی ۸/۸% بوده است۳” که در مقایسه با دوره های قبل نتایج زیر حاصل می شود:

۱٫ ۶ برابر شدن مردودین آزمون پایه دندانپزشکی
۲٫ نزدیک به ۳ برابر شدن مردودین آزمون پایه پزشکی
۳٫ دو برابر شدن مردودین آزمون پیش کارورزی پزشکی
۴٫ نزدیک به ۲ برابر شدن مردودین آزمون پایه داروسازی
در پایان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه ایرانی که به حقیقت اینان سرمایه های ارزشمند ملی هستند و نیز حضور پرشور این دانشجویان در نهمین دوره انتخابات مجلس، از شما مقام محترم که همواره پیشرو عدالت و مبارزه با تبعیض بوده اید خواهشمندیم دستور فرمایید شرایط ارزیابی آزمونهای فوق به شرایط سابق (وجود ارفاقات و نیز حدنصاب قبولی شناور) بازگردد، تا از این راه تبعیضی که این دوره بین دانشجویان ایجاد شده است برطرف گردد. لازم بذکر است آزمونهای مورد اشاره، غیر رقابتی می باشند.

پیشاپیش از لطف و همکاری شما کمال سپاس را داریم.
جمعی از دانشجویان دکترای گروه پزشکی
دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، بین الملل و واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.